Processor voor gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamboocha

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Ik krijg binnekort van een vriend voor 25 euri zijn geforce 9600gt, dan koop ik er nog 1 bij en verbind ze met SLI,
Maar mijn processor(die nu ook al de zwakste schakel is) blijft dan wel wat achter,
Ik moet ook een nieuw moederbord kopen dan, want hier zit maar 1 PCIe slot op
Iemand een aanrader voor +/- 100 € die beter is dan de AMD Athlon 64 x2 5000+?
Of kan ik beter mijn processor uit het moederbord halen en in een ander moederbord stoppen?

Hoi,

Denk dat je zowel de processor als het moederbord moet aanpassen hiervoor en dan hebben we het nog niet over de voeding want als je sli wilt gaan draaien zal deze het ook aan moeten kunnen.

Ja klopt, moederbord ben ik ook van plan om te veranderen, dat staat er ook in, moet dan ook wel,
en daarna zie ik wel hoeveel voeding ik nodig ga hebben(zorg er natuurlijk wel voor dat die op tijd binnekomt)

Hoi,

Oke, maar dan ben je niet voor 100 euro klaar want als je overstapt zal het tegelijk moeten gaan.Zie hier eens misschien wat voor je dan zou je ook nog geheugen moeten

en sli kost geld!!!

licentie moet voor betalen lijkt me ook niet slim om sli te gaan doen met twee ouwe kaarten

Ik zeg dat ik €100 over heb voor de processor, de rest koop ik er wel bij(moederbord, geheugen, voeding)(zit dus niet bij die €100 in)
Bovendien krijg ik die kaart voor €25, koop er nog een 2de bij voor iets van €60, dan heb ik voor €85 2 redelijk oude videokaarten maar samen zeker goed en dat voor maar €85!
Maar vertel me es wat over die licentie? moet je extra betalen om 2 aan elkaar te zetten?

Laatst bewerkt:
Ik zeg dat ik €100 over heb voor de processor, de rest koop ik er wel bij(moederbord, geheugen, voeding)
Bovendien krijg ik die kaart voor €25, koop er nog een 2de bij voor iets van €60, dan heb ik voor €85 2 redelijk oude videokaarten maar samen zeker goed en dat voor maar €85!
Maar vertel me es wat over die licentie? moet je extra betalen om 2 aan elkaar te zetten?

ja je moet betalen voor SLI en voor corssfire niet!
dit is waarom de meeste ook ati kiezen als het gaat om 2 videokaarten

Hoeveel gaat dat extra kosten?
En als ik dan een goeie videokaart koop, dan is me dat toch duurder?

ja ik weet niet hoeveel dat kost

ik zou echt voor een veel betere videokaart gaan en dan ATI series 5

5750 kost ongeveer 115 euro

bij alternate 100,
net iets duurder dan die 2x 9600GT, maar iets goedkoper moederbord en iets goedkopere voeding, dus die zal uiteindelijk net wat goedkoper zijn neem ik aan?
Dan doe ik dat wel, heb ook al wat gegoogled net, en niet zo heel erg positief idd over SLI en crossfire.
Dan hoeven we nu alleen nog maar een moederbord, cpu, geheugen en een voeding :)
Doen we er dan ook maar meteen een kast bij, verkoop ik deze pc gewoon in zijn geheel :)

Ik ga denk ik maar verder in het onderwerp systeem, aangezien ik toch wel een heel systeem moet kopen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan