Processor voor renderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik zou een nieuwe pc willen kopen, die ik vooral ga gebruiken om te renderen (autodesk Revit). Maar ik twijfel over welke processor erin moet, omdat die hoofdzakelijk de rendertijd zal bepalen.

Waar ik aan dacht was de i7 920 (2.6GHz) of de AM3 Phenom II X4 965 (3.4GHz) die toch een stuk goedkoper is. Als ik wat rondsurf naar benchmarks dan blijkt bij het renderen de i7 920 een klein beetje sneller te zijn. Dit is redelijk misleidend, want ik zou denken dat meer GHz ook beter zou moeten presteren?

Het aantal GHz bepaald niet alleen de snelheid van de processor.

De AM3 Phenom II X4 965 heeft 4 cores die lopen op 3,4Ghz

De i7 920 heeft Hyperthreading waardoor je 4 native cores en 4 virtuele cores hebt , hierdoor gedraagt de i7 zich als een octa-core. Dus een cpu met 8 cores.
Het loopt wel op een langzamere kloksnelheid, maar heeft alsware 2 keer zoveel cores, waardoor je 2 keer zoveel kn verwerken

Laatst bewerkt:
Ok, dan denk ik dat ik er vooral moet achterkomen of Revit daar wel gebruik van kan maken. Voor zover ik weet kan Revit maar gebruik maken van 4 cores tegelijkertijd. Als dat zo is dan kan ik dus beter de Phenom II X4 kopen, toch? Want dan maak ik toch geen gebruik van de virtuele cores.

Het aantal GHz bepaald niet alleen de snelheid van de processor.

De AM3 Phenom II X4 965 heeft 4 cores die lopen op 3,4Ghz

De i7 920 heeft Hyperthreading waardoor je 4 native cores en 4 virtuele cores hebt , hierdoor gedraagt de i7 zich als een octa-core. Dus een cpu met 8 cores.
Het loopt wel op een langzamere kloksnelheid, maar heeft alsware 2 keer zoveel cores, waardoor je 2 keer zoveel kn verwerken

Ja, maar dan moet het programma ook wel met 4 cores om kunnen gaan. Voor het renderen is het overigens ook wel lekker als er zoveel mogelijk (snel) geheugen in die machine zit. Daar win je heel veel mee!

Ron

Voor het renderen is het overigens ook wel lekker als er zoveel mogelijk (snel) geheugen in die machine zit

Revit maakt niet echt gebruik van een overvloed aan RAM-geheugen. Ik heb benchmarks gezien van dezelfde pc met eerst 4GB ram en daarna 10GB ram, het verschil in rendertijd was 5 seconden op een totaal van ongeveer 100 seconden voor de volledige render..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan