Processor vreemde temps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeylooi0444

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Beste helpers,

Sinds gister een nieuw bordje geïnstalleerd en als gewoon even in de bios gekeken, hier geeft hij aan dat mijn i7 2600 maar liefst 70 graden wordt met de stock koeler :shocked:
En als ik de computer gewoon boot en open een programma als speedfan en hwinfo zie ik netjes idle temps van 35-40 graden.

het moederbord is uit mijn hoofd een intel dh67cl.
Ik snap niet wat er aan de hand is dat die tijdens het booten zo heet wordt.
Iemand enig idee?

Het kan prima zijn dat een waarde niet goed uitgelezen wordt. Als de processor 70 graden zou zijn, dan moet het koelblok van de stock cooler ook heet aanvoelen. Probeer dus eens te voelen aan het koelblok (pas op de ventilator!).

Overigens: je hebt een nieuw moederbord geplaatst, heb je toen ook de koelpasta vernieuwd?

de koelpasta had ik vervangen ja, schoon gemaakt met pure alcohol en een korreltje pasta er op gedaan. Koelblok wordt wel warm ja.

maar wordt het koelblok ook echt heet? 70 graden voelt namelijk erg heet aan en kan je niet voor meerdere secondes vasthouden ;)

Ik denk dat je gelijk heb, bios gaf weer 67 graden aan maar het ijzere koelblok werd niet echt warm, kon hem zo lang vast houden als ik wil.

Niets om je zorgen over te maken dus, ik denk dat de waarde verkeerd wordt uitgelezen ;) Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je de pasta netjes hebt aangebracht en het dus verder in orde is.

Welk moederbord gebruik je, met welke BIOS versie?

Hoi,

Al gekeken naar de temp als je de processor belast?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan