Processor warm ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zelf

Systeemspecs van nexsuz

Dit systeem is 8 keer bekeken.
Er hebben 1 mensen op dit systeem gestemd en gemiddeld gaven zij dit systeem het cijfer 10.

Nickname
Tomaat

Functie
Waar gebruikt nexsuz deze computer allemaal voor Gaming

Systeemkast
Powerstation EVO

Moederbord
Asus P5Q PRO

Processor
Intel Q6600

Geheugen
Kingston 4x 2Gib DDR2 800

Koeler
Asus v60

Casefan
Coolermaster Turbo Extra cool (5x) 120cm

Harddisk(s)
WD Raptors 2x 160gib 10,000rpm 32mb cash & WD 1 tb 7200 rpm 16mb cash

Videokaart(en)
Nvidea Geforce 9800gtx 1gig msi

Monitor(en)
22" Medion

Brander
-

CD / DVD Drive(s)
-

Speakers
Logitech X-540 5,1

Geluidskaart
Zit op de P5Q PRO

Netwerkkaart(en)
Zit op de P5Q PRO

Muis
Logitech G5

Toetsenbord
Logitech G15

Voeding
Recom 750 watt

Extra
Welke extra's heeft nexsuz nog in het systeem zitten Neon on music!

Temperatuur
altijd 25a 32 graden

Maarja ik verander egt te vaak :p

maar je ziet mijn quat is maar 35 graden ;)
dat is een super goede temperatuur. maar dat komt well :D

mvg
Nexsuz :thumb:

Coolermaster Turbo Extra cool (5x) 120cm :O

dat is niet eerlijk ahahah jij heb er 5:P haha

ik heb er maar 2 :D is die ook met gaming rond die warmte ??

hmmm 50 is best veel....
maar kan ermee door opzich.
Maar pass well op zeker dalijk met de zomderdagen!

Ja vraag maar over je vga

mvg
nexsuz :thumb:

hmmm 50 is best veel....
maar kan ermee door opzich.
Maar pass well op zeker dalijk met de zomderdagen!

Ja vraag maar over je vga

mvg

ik heb een asus gtx 275 videkaart

en had eerste een 400 W voeding op de videokaarrt maar die ging raar piepen als ik een game opstarte. maar nu heeft me videokaart dat ookopeens :S als ik een game opstart komt er een vervelende piep uit. Moet ik hem dan gelijk terug ook sturen ?? want volgens mij is die kapot stottert sinds vandaag ook erg

ik heb sinds vandaag een 600W voeding.

Drivers opnew installeren als eerst!
ten 2de 600 wat denk ik persoonlijk nog te weinig de wattage!
Het heeft ook te maken met hoeveel kooper (hoe zwaar die is)
ik heb een zware 650 wat die kan veel stress aan als je lichte hebt en je vraagt om te game kan die te weinig stroom krijgen vandaar dat je cpu ook mss te warm wordt!

mvg

Drivers opnew installeren als eerst!
ten 2de 600 wat denk ik persoonlijk nog te weinig de wattage!
Het heeft ook te maken met hoeveel kooper (hoe zwaar die is)
ik heb een zware 650 wat die kan veel stress aan als je lichte hebt en je vraagt om te game kan die te weinig stroom krijgen vandaar dat je cpu ook mss te warm wordt!

mvg

600W is wel genoeg ik heb 550 nodig.

maar die piep zou dan neit uit die 400W zijn gekomen maar uit me videokaart dan denk :P
hij heeft het altijd wel goed gedaan:P
ik denk dat die met die 400W voeding kapot is gegaan

ik zal ff de drivers opnieuwe installeren .

nee nog steeds de piep die is dus gewoon verrot:(

en hj heeft het wel altijd gewoon goed gedaan , maar denk gewoon dat die 400W hem gesloopt heeft

Laatst bewerkt:
Waar komt de piep vandaan?
Wat voor soort piep?
Waar gebeurt het bij ( wees specefiek!)

mvg

Waar komt de piep vandaan?
Wat voor soort piep?
Waar gebeurt het bij ( wees specefiek!)

mvg

de piep komt uit de video kaart. het gebeurt als ik een game opstart. als die een klein beetje moet werken komt er al een piep uit. hoge piep is het.

als ik dan bij een begin scherm van een spel komt en ik ga over de opties dan komt er steeds een andere piep toon uit. hoger en dan weer iets lager.

Ey beste lit!

ik heb hier even wat informmatie gevonde na ff te googlen :thumb:

Voor zover ik uit jou tekst haal, is dat de 450 watt voeding een raar geluid maakt op het moment, nadat hij eruit geknalt is bij het aanzetten / iets later of na een paar keer aanzetten.

Als dit het geval is kan het best zijn dat je voeding naar zijn grootje is, als ik zo wiki zou kunnen geloven. Omdat je rails overbelast waren. Tenzij hier een beveiliging op zit.

Overigens vindt ik 450 wat voor een voeding voor dat systeem maar aan de lage kant hoor. vergeet niet dat hardware wel is wat meer kan pieken op bepaalde momenten. En sommige voedingen een veel lagere watt draaien dan ze uberhaupt voor verkocht worden. en niet te vergeten meestal zijn voedingen rond de 500 watt meer gefocust op 5v en 3.3v lijnen dan 12v. In mijn geval 550 watt, geeft 40 ampere over 5v, 40 ampere over 3,3v en maar 18 ampere over 2 rails dus in totaal 36 ampere 12v. Terwijl cpu/mobo/vga kaart etc op je 12v lijn zitten.

Voorbeeld 1000w voedingen, zalman heeft 110 ampere, wat geloof ik iets van 1300 watt is, terwijl een andere voeding maar 70 ampere weet te behalen, wat nog eens bij die 1000w komt. Bedoel maar. Zelfs een 450 watt kan wel is een stuk slechter uitvallen als je hem gebruikt.

Ik denk dat je 1050w voeding het gewoon niet trok omdat je misschien 1 rail overbelast had. Voorbeeld je sluit alles op 1 rail aan terwijl de andere rails weinig tot niks te doen hebben. 1 rail pakt maar 28 ampere = overbelast als een gek. terwijl de overige 3 18 ampere rails en nog is 1 28 ampere rails niks doen ( voorbeeld )

bekijk even goed hoe je de zooi aansluit.

Doordat ik zelf wat problemen heb met me voeding, ben ik tot zo ver gekomen met zelfstudie. Ikzelf heb op het moment een 550w voeding die maar 18ampare op 1 rail levert, dit is niet zo erg opzich. maar doordat mijn hele voeding maar 2x 18 ampere op 2 verschillende rails geeft voor de 12v lijn. wordt dat wel een groot probleem. Helemaal als je bekijkt dat cpu/mobo/vga kaart hiermee gevoed wordt.

Ik denk dus dat jou voeding 450 watt goed is voor 5v en 3,3 volt lijn maar je 12 volt lijn het gewoon niet trekt. Ik zou voor een veel zwaardere voeding gaan.

de 1050w voeding, ik denk dat je de zooi opnieuw moet aansluiten aan de juiste rails. dat je niet 1 rail overbelast. Dus ik ben het met de gene die hierop reageerde eens, De voeding is voldoende maar waarschijnlijk is de aansluiting niet goed. Mocht dit wel goed zijn, zou je toch naar andere pc parts moeten kijken.

Zoals ik all had zij het is je voeding ;)

Ey beste lit!

ik heb hier even wat informmatie gevonde na ff te googlen :thumb:

Voor zover ik uit jou tekst haal, is dat de 450 watt voeding een raar geluid maakt op het moment, nadat hij eruit geknalt is bij het aanzetten / iets later of na een paar keer aanzetten.

Als dit het geval is kan het best zijn dat je voeding naar zijn grootje is, als ik zo wiki zou kunnen geloven. Omdat je rails overbelast waren. Tenzij hier een beveiliging op zit.

Overigens vindt ik 450 wat voor een voeding voor dat systeem maar aan de lage kant hoor. vergeet niet dat hardware wel is wat meer kan pieken op bepaalde momenten. En sommige voedingen een veel lagere watt draaien dan ze uberhaupt voor verkocht worden. en niet te vergeten meestal zijn voedingen rond de 500 watt meer gefocust op 5v en 3.3v lijnen dan 12v. In mijn geval 550 watt, geeft 40 ampere over 5v, 40 ampere over 3,3v en maar 18 ampere over 2 rails dus in totaal 36 ampere 12v. Terwijl cpu/mobo/vga kaart etc op je 12v lijn zitten.

Voorbeeld 1000w voedingen, zalman heeft 110 ampere, wat geloof ik iets van 1300 watt is, terwijl een andere voeding maar 70 ampere weet te behalen, wat nog eens bij die 1000w komt. Bedoel maar. Zelfs een 450 watt kan wel is een stuk slechter uitvallen als je hem gebruikt.

Ik denk dat je 1050w voeding het gewoon niet trok omdat je misschien 1 rail overbelast had. Voorbeeld je sluit alles op 1 rail aan terwijl de andere rails weinig tot niks te doen hebben. 1 rail pakt maar 28 ampere = overbelast als een gek. terwijl de overige 3 18 ampere rails en nog is 1 28 ampere rails niks doen ( voorbeeld )

bekijk even goed hoe je de zooi aansluit.

Doordat ik zelf wat problemen heb met me voeding, ben ik tot zo ver gekomen met zelfstudie. Ikzelf heb op het moment een 550w voeding die maar 18ampare op 1 rail levert, dit is niet zo erg opzich. maar doordat mijn hele voeding maar 2x 18 ampere op 2 verschillende rails geeft voor de 12v lijn. wordt dat wel een groot probleem. Helemaal als je bekijkt dat cpu/mobo/vga kaart hiermee gevoed wordt.

Ik denk dus dat jou voeding 450 watt goed is voor 5v en 3,3 volt lijn maar je 12 volt lijn het gewoon niet trekt. Ik zou voor een veel zwaardere voeding gaan.

de 1050w voeding, ik denk dat je de zooi opnieuw moet aansluiten aan de juiste rails. dat je niet 1 rail overbelast. Dus ik ben het met de gene die hierop reageerde eens, De voeding is voldoende maar waarschijnlijk is de aansluiting niet goed. Mocht dit wel goed zijn, zou je toch naar andere pc parts moeten kijken.

Zoals ik all had zij het is je voeding ;)

nee ik heb al een nieuwe voeding die kan het niet zijnn, want toen ik de videokaart nieuw had maakte die dat geluid niet
en ik heb nu 600 W en heb maar 550W nodig voor heel het systeem dus dat sit goed ;) en ik heb self geluisterd naar het geluid en het komt echt uit de videokaart

Laatst bewerkt:
Ey,

Nou na grondig onderzoek ben ik te weet gekomen dat de gtx 275 geen geluid functie kan afgeven!
Mijn advies luister/kijk eens bij je case speaker hij ligt daar denk ik well in de buurt!

mvg
marc :thumb:

Nou je het zegt:O

luister ok:p

kan der ook niet so condensator kapot zijn in de videokaart of hoe zo ding ook heet??

nu vraag 2. Achter mijn videokaart zit op het moederbord wel een speaker:S.
zou het moederbord dan kapot kunnen zijn ?

maar het is tog raar dat het bij games alleen gebeurt ?

Laatst bewerkt:
Ey,

Nou we zijn nu well op de goede weg.
Als het de speaker is dan betekende volgende dingen ( dit helpt mss met je studie)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Alarm: Cpu is kapot
Piepjes bij opstarten: Geheugen Kapot
Piepen/Alarm onder windows: De temperatuur

Internal Speaker makes what sound like an alarm sound
I've NEVER heard this out of my computer before. While World of Warcraft is running the box itself suddenly makes what sounds like an "alarm" from im guessing the internal speaker. The moment I close the game or minimize it the sound stops.

Can anyone help with this?
heat issues....check temps,go into bios look for "pc health"
speedfan is a program that will monitor temps too
Fan is running but the large air filter under it is admittedly dusty. I have no compressed air at the moment.

I've never dealt with the processor so very hesitant to touch anything related to it. Not sure how I would go about checking if the heatskink is tight or how to check on the thermal paste. Know what it is but...never applied it or know how to check on it.

System is a 3.2 ghz P4HT system.
geforce 7600gt video card.
Onboard sound.
Abit AA8XE Mobo

Also, assumeing speedfan has set itself up properly it's showing CPU Temp at 51-52 Celcius with a little fire symbol at basically 0 system use. When running a game like oblivion, which is fairly system intensive it jumps up to over 63c less then a minute into the game. I COULD be wrong but I think even though the fan is running on system boot it's not throttling up at higher temps. I distinctly remember the system getting louder when I ran WoW and it doesn't seem to be doing that anymore. To counter that speefan does show a 200+ rpm difference however.

The problem may be twofold, a clogged heatsink and a slowing fan (bearings).

A small paintbrush and a vacuum cleaner fixes the heatsink, dont touch the vacuum nozzle to anything (there can be staic under some curcumstances with high powered suction) just vaccum away the air containg the loosened dust. Its all I ever use.

Hoop dat dit je helpt :thumb:

Hiet de link voor alle info

http://forums.techguy.org/hardware/553924-internal-speaker-makes-what-sound.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan