Processor wordt niet ondersteund

Status
Niet open voor verdere reacties.

malagutie

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo Allemaal,

ik heb een Nieuwe Core 2 duo e7500 2,9 ghz gekocht om mijn pc weer wat te upgraden. Nu krijg ik bij het opstarten "cpu ucode loading error". Na googlen kwam ik er al snel achter dat mijn processor niet ondersteund werd, ook na de laatste bios update. Ik heb een Asus P5L-MX. Nu heb ik de cpu draaien en ook wat over-geclockt. De resultaten zijn hieronder te zien.

Grote vraag is, haal ik de max uit deze processor. Is het aan te raden om alsnog het moederbord te vervangen. Het enige storende nu is dat ik f1 moet indrukken bij het starten. Maar om hier nu een nieuw moederbord voor te kopen lijkt me een beetje overdreven.

cpu.gif

Ik hoor graag jullie adviezen.

Alvast bedankt

Johan

Laatst bewerkt:
het kan zijn dat je hierdoor de levensduur van je CPU verkort (ook door het overclocken)
het beste wat je had kunnen doen was een upgrade kitje kopen.

De E7500 staat inderdaad niet in de CPU supported list.

Je plaatje is niet te zien, dus weet eigenlijk niet waar hij nu op draait ect.

Je krijgt gegarandeerd problemen (en misschien ook wel defecten) op deze manier!

Je ziet de eerste problemen al, ik maak een screenshot wordt lokaal goed opgeslagen. Maar bij het uploaden is het helemaal kapot gemaakt.

Wat moet ik doen?

Ligt dit aan het mobo of aan het overclocken?

Hoe kun je nou in godsnaam een processor plaatsen en ook nog eens gaan overklokken die niet door het moederbord wordt ondersteund!!!!
Beetje erg simpel geloof ik.....

Hoe kun je nou in godsnaam een processor plaatsen en ook nog eens gaan overklokken die niet door het moederbord wordt ondersteund!!!!
Beetje erg simpel geloof ik.....

Ik overklok wel vaker, mijn vorige cpu ook en geen problemen mee gehad. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een cpu niet ondersteunt werd. Ik zou verwachten dat het systeem een melding zou geven en niet verder gaat. Echter wordt windows gewoon gestart en ben ik al een dag aan het werk op de machine. Zo simpel is het dus allemaal niet.

Je zit met het probleem dat je mobo je cpu niet ondersteund.
Hij kan dan de waardes zoals CPU voltage etc. verkeerd instellen zodat je cpu defect kan raken.
Je systeem kan tevens ook onstabiel uitpakken.

Ik adviseer net als music ook een ander mobootje aan te schaffen
Misschien een 2de hands P5K, daar kun je ook goed mee overkokken en kosten geen drol meer.
Hiermee kun je ook altijd og naar quad overstappen.

Edit :
http://www.alternate.nl/html/richSource/detail.html?id=7250

Laatst bewerkt:
zie m'n vorige post ;)

Heb zeer goede ervaringen met de P5K
Oerdegelijk spul en zeer goed overklokbaar.

Heeft bij mij 24/7 op FSB 1900 gedraaid, deze heeft ook nog een tijd perfect bij een ander helpmij lid gedraaid.

Hier een P5K(R) met E4600 op ruim 3Ghz (standaard=2,4Ghz)

Top bord!

Hoi Mukkel,

een Asus P5KPL-AM is dus ook een versie van het door jou genoemde bord?

dan neem ik deze.

Nee das weer eeen andere versie ongeveer het zelfde, alleen mindere / amper overklok mogelijkheden
Je "moet" de normale P5K hebben

De serie waar P5K los staat.
bv de normale P5K, P5K Pro, P5K deluxe, P5K WS etc.
ps niet de SE nemen

Je herkent de P5K serie ook aan de betere koelingblokken en heatpipes

Nieuw bij alternate laatste model
http://www.alternate.nl/html/richSource/detail.html?id=7250

Op marktplaats staan er ook een paar. Los en als een setje

Laatst bewerkt:
Hey Mukkel,

dat bord van alternate heb ik zojuist besteld.

Ben benieuwd of ik die leuk kan klokken.

Bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan