processor wordt te heet en valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

hpprobook

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2015
Hallo lezers,

mijn hp probook 6550b valt heel regelmatig uit. Dit komt doordat de processor te heet wordt. Er draaien dan slechts 1 of 2 toepassingen onder windows 7.
Wat ik reeds gedaan heb ik de koeling schoonmaken ( deze was niet echt vuil) en de koelpasta vernieuwd. Ook heb ik een andere processor geprobeerd maar steeds hetzelfde probleem.
De koelfan werkt gewoon en varieert ook in snelheid naarmate de cpu warmer wordt.
Wat zou het probleem kunnen zijn?

hoop dat jullie een idee hebben.

Heb je ook de koelribben zelf schoongemaakt aangezien het hier om een laptop gaat?

Optie is om een notebook koeler aan te schaffen.

En hoe gebruik je dat ding eigenlijk, op schoot?

Hey,

de laptop staat altijd op dezelfde plaats op tafel. Geen rommel eromheen, oftewel de lucht kan overal naar toe.
Als ik windows start en verder geen toepassingen draai (behalve 1 venster explorer) is de processor ruim 60 graden.

zou het ook aan het moederbord kunnen liggen of moet ik het ergens anders in zoeken?

60 graden is nog niet te warm, wat is de temperatuur wanneer je die problemen hebt?

zodra ik 2 of 3 vensters van bijvoorbeeld internet explorer open heb staan of youtube of welke toepassing dan ook draai loopt de temp heel snel richting 90 graden of hoger. De fan gaat (logisch) als een malle draaien en bij 105 graden valt de pc in de beveiliging helemaal uit.

Oftewel er valt nauwelijks mee te werken zo.

ok, uitvallen bij 105 is inderdaad wel normaal.

Heb je de koeler wel weer goed terug gemonteerd? Precies voldoende koelpasta aangebracht? (niet te veel en niet te weinig dus)

de processor zit er weer precies in zoals deze zat. Ben een onzeker type dus had vooraf eerst fotos gemaakt om te vergelijken of alles hetzelfde is.
Dit heb ik 2 keer gedaan vanwege dat ik ook een andere processor geprobeerd heb ( was exact dezelfde processor) met hetzelfde resultaat.
Ook heb ik niet teveel maar ook niet te weinig pasta gebruikt.

Zou het misschien iets in het moederbord kunnen zijn? ook vraag ik me af of de heatsink kapot kan gaan?

ik denk dat je gewoon iets niet goed gemonteerd hebt, je moederbord genereert amper warmte.

lijkt me onmogelijk alles zit precies zoals het moet zitten. En het probleem kwam ineens zonder dat de laptop ooit open is geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan