processor wordt verkeerd weergegeven:( bios update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
volgens mij haal ik niet het maximum uit mijn pc en ik denk dat een bios update nodig zal zijn, helaas heb ik dit nog nooit gedaan en zou ik jullie hulp willen vragen:) ook volgens everest moet ik mijn bios updaten omdat die te oud blijkt te zijn. ik heb het moederbord M825VXX(PCCHIPS)

bios type: AMI
datum systeem bios: 02/02/04
datum video bios: 03/28/03

bij problemen en suggesties staat het volgende: (zie bijlage)

Bijlagen

• everestbios.jpg
    everestbios.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 46
Dat je BIOS al wat ouder is hoeft geen probleem te zijn, sterker nog het flashen van een BIOS kan best voor meer problemen zorgen, dit als waarschuwing vooraf.

Volgens jou haal je niet het maximum uit je PC, waardoor denk je dat? Is ie traag? Werken bepaalde dingen niet?

Kortom waar basseer je je vraag op?

Laatst bewerkt:
Mijn tip......

Als het niet ECHT nodig is, nooit je BIOS flashen.
Je krijgt maar één kans en als het fout gaat kan je je moederbord bij het vuil zetten!!

Je geeft zelf al aan dit nog nooit gedaan te hebben!

Everest piept nogal snel vind ik. Met 512 RAM hebben ze het over upgraden van je geheugen..

Vertel wat meer over je exacte problemen. Het resultaat van een mislukte biosflash was bij mij een nieuw moederbord kopen.. Vrij zonde :).

bij het opstarten staat er dat ik een 2900+ processor heb, terwijl die bij computereigenschappen maar een 1700+ blijkt te zijn:confused: het is wel een zeer groot verschil vind ik, vandaar dat ik misschien mijn bios zou willen flashen:) of zijn er andere manieren om te zien wat mijn CPU nu eig werkelijk is?

Heel toevallig een mobile processor? Die draaien langzamer...

Hoe is de kloksnelheid volgens de everest proggies? Ik denk eigenlijk niet dat een BIOS upgrade dit verhelpt...

Welk MOBO heb je? AMI...

bij bios type staat AMI, verder nix:( mobile processor??? het is een desktop pc als je dat bedoelt. maar als ik de kast opendoe en de koeler er af haal, staat er dan bovenop de CPU welk type het is? dan zou alles meteen duidelijk worden:) maar als het tog een 1700+ blijkt te zijn en ik wil een nieuwe cpu kopen, moet ik dat alleen maar rekening houden met de socket? of ook nog met andere dingen? de maximum dat ik op deze socket kan plaatsen is amd athlon xp 3000+, 2,16 gigahertz:) kzal dan ook moeten mijn ramgeheugen veranderen zeker? min moederbord kan 1 giga aan(nu ziter 512 in) ik was dus al sowiezo van plan om up te graden:) nu zit hier PC2700 in, maar wat is het maximum van snelheid dat hierin geraakt? vraag gerust naar nog gegevens:)

Je moet inderdaad op de socket letten.

Verder wat je MOBO maximaal aankan.

Geheugen veranderen? In principe niet.. Maar als je MOBO het aankan kan je het vervangen door sneller geheugen.
Sneller geheugen bij het huidige plaatsen zorgt ervoor dat de boel zo snel gaat als de zwakste schakel, het 2700 dus.

waar kan ik dat zien of mijn pc dat aankan?

ik was sowiezo al van plan om geheugen bij te kopen:)

Je moet even het merk en type van je moederbord hebben en dan zoeken op internet (vaak op de site van de fabrikant).

:)

hier heb ik nog een printscreen van everest:
daar zie je dus het type staan:confused:

Bijlagen

• processor.gif
    processor.gif
    42,9 KB · Weergaven: 31
kversta het niet:confused: wrom zegt hij dat er een 2900A+ inzit? of is dit iets anders? nog iets: ik heb eens de koeler van de cpu gehaald, maar ik zie eiglijk geen cpu zitten:o hij zit er precies gwn ingebakken:confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan