Processorgebruik 100% bij opstarten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walkure

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Hallo,

De oplossing die ik wil: geen krakend geluid als ik muziek beluister op mijn laptop.

Wat ik vaststel:

Bij het opstarten van mijn laptop (dat is een hp pavilion) wordt er 100% processorgebruik weergegeven bij taakbeheer.

Als ik een muziekje wil luisteren, hoor ik een krakend geluid. Soms gaat het precies ook in slowmotion. (ik hoor het ook bij het opstarten: windowsgeluidje kraakt)

Hoe langer mijn laptop aanstaat hoe minder gekraak ik door mijn muziek hoor.

Waarom ik denk dat dit krakend geluid en processorgebruik iets met elkaar te maken heeft:
Dit probleem heb ik al eens voorgehad. Had mijn laptop toen naar de winkel gebracht om te herstellen.
De hersteller keek even rap naar mijn taakbeheer en zei dat die 100% cpu (=processorgebruik?) niet normaal is. "Waarschijnlijk een virusje."
Ze gingen het dus bekijken.

Enkele weekjes later kwam ik terug om mijn laptop. 90 euro moeten betalen. Ik vroeg wat er juist mee scheelde. Antwoord "ah ik weet het niet, een collega van mij heeft het opgelost".

Nu zit ik dus terug met dit probleem. Het is voorlopig nog niet zo erg als toen, maar het verergert wel.

Dus nu zou ik het graag zelf willen oplossen. Hopelijk met een beetje hulp van jullie.

Mijn processorgebruik loopt trouwens niet meer op 100% als mijn laptop een tijdje aanstaat. Het gebruik schiet wel de hoogte in als ik het gekraak hoor in mijn muziek (of misschien is dat toevallig?).

Ik ben hier trouwens nieuw en heb graag een stap voor stap uitleg. :o

Alvast bedankt hoor!

Wat voor een computer heb je ?
Hoeveel geheugen heb je ?
Welk besturingsprogramma gebruik je ?
Zo voor de fuist weg denk ik dat dit of een virus is of je hebt een driver probleem.
Kijk een onder apparaat beheer van windows configuratie scherm, staat er ergens een uitroepteken bij ?
Voer onder uitvoeren het volgende eens in: chkdsk /f en druk op enter, beantwoord de vraag met ja en herstart je computer.
Als dit ook niets heeft geholpen download MBAM en voer een scan door van je computer.

Groetjes Jan

Het is altijd moeilijk om te bepalen wat er aan de hand is,terwijl je de laptop niet voor je hebt staan.
En dat tijdens opstarten de processor 100% wordt belast kan aan de programma's liggen die je hebt geinstalleerd.
Hoeveel werkgeheugen heb je over als de pc is opgestart.??
Hoeveel processen heb je draaien.???
Heb je al eens gekeken op de hp site voor updates???

al een keer hier mee gescant?

Net gedaan.

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Wat voor een computer heb je ?
Hoeveel geheugen heb je ?
Welk besturingsprogramma gebruik je ?
Zo voor de fuist weg denk ik dat dit of een virus is of je hebt een driver probleem.
Kijk een onder apparaat beheer van windows configuratie scherm, staat er ergens een uitroepteken bij ?
Voer onder uitvoeren het volgende eens in: chkdsk /f en druk op enter, beantwoord de vraag met ja en herstart je computer.
Als dit ook niets heeft geholpen download MBAM en voer een scan door van je computer.

Groetjes Jan

Hp Pavilion DV6
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 4,00 GB (bedoel je dit geheugen?)
Windows 7 Home Premium
Geen uitroepteken bij apparaatbeheer
Dat van uitvoeren lukt niet denk ik. Ik kreeg geen vraag waarop ik ja moest antwoorden? Dit kon ik intikken: chkdsk /f en dan op enter duwen en dan kwam er een fractie van een secondetje ff een zwart kadertje en dan weer gewon mijn bureaublad.
Computer gescand met malwarebytes en niks geïnfecteerd.

Het is altijd moeilijk om te bepalen wat er aan de hand is,terwijl je de laptop niet voor je hebt staan.
En dat tijdens opstarten de processor 100% wordt belast kan aan de programma's liggen die je hebt geinstalleerd.
Hoeveel werkgeheugen heb je over als de pc is opgestart.??
Hoeveel processen heb je draaien.???
Heb je al eens gekeken op de hp site voor updates???

Laptop net opgestart:

taakbeheeropstartenlaptop.jpg

Na een tijdje:

taakbeheerlaptop.jpg

Geven deze afbeeldingen antwoord op je vragen?

Ik heb nog niet gekeken op de hp site voor updates. Hoe begin ik daar aan (wat moet ik dan precies updaten)?
Ik dacht dat dat automatisch gebeurde?

taak beheer en dan het tablad processen welk proces gebruikt er zoveel processor tijd

daar zie ik niks dat veel processor tijd verbruikt kan je nog naar beneden scrollen?

Laatst bewerkt:
wat je kan doen is windows op nieuw installeren. vraag is heb je daar zin in?? en tijd voor?
het enige wat ik kan waarnemen uit taak beheer is dat alles prima moet werken op de processor na

EDIT:mischien is dit wat kan je alles weghalen wat jij niet wil dat opstart hij geeft zelf al aan wat je wel en beter niet weg kan halen (het is een gokje maar mischien lost het wat op)

Laatst bewerkt:
Klopt mijn logica wel dat dat van die processor iets kan te maken hebben met het krakend geluid?

Toen mijn laptop van de hersteller kwam, was windows ook helemaal opnieuw geïnstalleerd. Daarom dat ik het ook raar vind dat ik nu net hetzelfde probleem heb.

Het is alleen nog niet zo erg als de vorige keer.

Ik heb trouwens ook geen cd met windows op en weet niet hoe er aan te beginnen.

Eigenlijk werkt mijn laptop niet traag. En staat mijn processor niet constant op 100%. Nu staat hij op 4% en staat 50 minuten aan. Het geluid wordt ook beter.

Ik zal eens dat programmatje bekijken.

Het programmatje (soluto) hielp uiteindelijk niet.
Heb nog altijd hetzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan