Processorgebruik vaak hoog.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnton

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
De laatste dagen valt het mij op dat het processorgebruik bij mij vrij hoog is, soms 50-60%, zonder dat er programma's (ook niet op de achtergrond) draaien. Ik heb dan bv via Ctrl+Alot+Del in de Taakmanager alles afgesloten behalve Explorer en Systray.
Ik heb al Adaware met de laatste update laten draaien en ook met geupdate Panda Antivirus gescand.
Het gekke is ook dat zodra ik met mijn muis ga draaien de cpu usage sterk daalt (!) tot ik de muis weer stil houdt, dan loopt het weer op. Ik zou juist het tegengestelde verwachten.
Mijn pc heeft een Epox 4G4A moederbord met Intel Pentium IV 2,6 Ghz processor en ik draai Windows 98SE.
In het Bios staat alles op Optimized Defaults, behalve dan dat ik de onboard vga en geluidskaart heb uitgeschakeld.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn ?
Bij voorbaat dank.

Kan het misschien zijn dat je bepaalde onderhoudsprogramma's laat draaien, zodra de processor vrij is?
schijfcontrole,defragmentatie.

Neen, ook niet. Dat onderhoudsschema heb ik helemaal uitgeschakeld. Zekerheidshalve heb ik nog der Taakplanner onderbroken, maar dat levert geen verbetering op.
Vandaag geeft het processorgebruik zelfs 100% aan, zonder dat er ook maar iets "draait".

Kijk eens in taakbeheer>processen welke er veel van je CPU vraagt.

Waar vind ik die optie ? Zit die niet alleen in Windows XP of ook in 98SE ?

Geplaatst door rijnton
Waar vind ik die optie ? Zit die niet alleen in Windows XP of ook in 98SE ?
In Win2000 zit ie ook, maar ik weet zo ff niet of het ook in Win98(se) zit.
Dacht het niet eigenlijk.:o

Kijk eens in Start>uitvoeren>msconfig>opstarten, wat er allemaal opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan