processorsnelheid 2 verschillende waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Fuhner

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met mijn laptop. PIII 550 mhz. De ene keer dat ik hem opstart, dan geeft hij gewoon op 550 mhz draait. Een andere keer geeft hij aan dat hij op 275 mhz draait.

Win XP Pro
128 mb geheugen

Ik heb gescand op spyware, virussen enz. niks gevonden.

Wie weet wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt,

René

Kan best een functie van de laptop zijn om zuiniger met energie (accu-vermogen) om te gaan.

ik weet niet of dit bij de pIII al bestond, maar tegenwoordig heb je processors die langzamer gaan werken, indien je niet veel doet. Op het moment dat je dan zwaardere programma's gaat draaien, dan gaat ie harder werken.
Of dit bij jou t geval is weet ik niet.

Bedankt voor de snelle reactie. Is er ook een progje waarmee ik dit kan testen?

René

Je kunt het in de handleiding meestal wel terugvinden.

Een handleiding heb ik niet, aangezien ik deze laptop via marktplaats heb gekocht.

Ik heb via jullie informatie eens gegoogled en vond het volgende:

-----------------------------------------------------------
Processor
There are several different types of processors, all available in a range of clock speeds. Beware as - higher speeds means higher power consumption, this leads to the heating up of the battery, all of which contributes to a shorter battery life. To get around this there are special CPU's designed for laptops, Speedstep technology from Intel and the M (Mobile) type processors, AMD also has the 64M and Transmeta the Crusoe range. These are all specially designed for laptops so the processor will have lower voltage consumption, perfect for computing on batteries.
----------------------------------------------------------------------

En het is dus zo, dat de processorsnelheid wordt aangepast naar behoefte.

Bedankt voor de reacties.

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan