Processortemperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat harry zegt klopt....

idle is 40-50 graden normaal voor een athlon xp. En met hoge temperaturen moet je gewoon een stijging zien. Als de omgevingstemperatuur 10 graden warmer wordt, dan zal de processor dus ook 10 graden warmer worden.

Heb je wellicht een athlon xp-M? Deze zullen koeler blijven, omdat die gebouwd zijn voor laptops.

Hoi !

@marsmannetje: da's inderdaad een goede mogelijkheid !

Ik heb hier even de oude PC van m'n vrouw opgestart, die voorzien is van een Athlon XP 2000+ met standaard-koeling.

CPU-temp nu (virusscanner updaten) 48 graden C., met n.b. de zijkant van de stofvrije kast open !

Greetz,

Harry.

Nee, een gewone Athlon XP,

Maar is het nu een probleem dat hij maar 37 graden wordt?

met n.b. de zijkant van de stofvrije kast open !
Ik heb de zijkant ook open (soms zelfs de voorkant.) Maar volgens mij is het niet helemaal de standaard koeler die erop zit.

Laatst bewerkt:
Nee, een gewone Athlon XP,

Maar is het nu een probleem dat hij maar 37 graden wordt?

Ik heb de zijkant ook open (soms zelfs de voorkant.) Maar volgens mij is het niet helemaal de standaard koeler die erop zit.

nou omdat ik net lees dat jij everest gebruikt en ik dat zelf ook heb gehad en het stomme van Everest is dat hij de temperatuur van het moederbord en CPU verwisseld dus dan kan het goed zijn dat je moederbord misschien 30 graden is en je CPU wat wamer mijn moederbord is op het moment ook 38.C en men cpu 48.C en ik luister op het moment alleen maar muziek ben aan het msnen en ben op helpmij bezig en men mail aan het chekken dusja kijk maar is eventjes bij everest wat de temperaturen van de CPU zijn en van het moederbord en wissel die 2 om dan klopt het zo ongeveer wel;)

Groetjes

Ik heb everest maar ter contole gebruikt.

PC wizard zegt dat mijn processor 35 graden is

Ze geven beide geen moederbord temperatuur aan. Maar dat ligt volgens mij aan mijn moederbord

Ze geven beide geen moederbord temperatuur aan. Maar dat ligt volgens mij aan mijn moederbord

oke dan denk ik tog egt inderdaad dat je sensor kapot is wat geeft je bios aan of heb je daar nog niet gekeken? want zoals al meerdere zeggen de CPU temperatuur kan onmogelijk gelijk zijn aan de buiten temperatuur als hij niet gebruikt wordt als je in je bios niks kunt vinden download dan voor de grap is een keer speedfan en kijk daar is eventjes dat komt bij mij altijd precies overeen met mijn bios

Groetjes

de processortemperatuur IS NIET gelijk aan de omgevingstemperatuur. toen de processor 29 graden was... was de omgevingstemperatuur een behoorlijk stuk lager. De omgevingstemperatuur is 20, 22 graden en de processortemperatuur is 37, 39 graden

Moederbord temperatuur: 35 graden

de processortemperatuur IS NIET gelijk aan de omgevingstemperatuur. toen de processor 29 graden was... was de omgevingstemperatuur een behoorlijk stuk lager. De omgevingstemperatuur is 20, 22 graden en de processortemperatuur is 37, 39 graden

Moederbord temperatuur: 35 graden

kijk en nu klopt het wel nu is je CPU dus ongeveer 40 .C en de kamer waarin hij staat is zon 22.C dat klinkt nog aardig logisch maar even nog snel waar dit topic over begon geen enkele temperatuur is te laag voor een CPU er zijn serieus wedstrijden of mensen die het voor de grap doen om een groote koperen pijp op hun CPU te zetten en er dan vloeibare stikstof in te doen waardoor die CPU's vaak -200 graden worden:eek: heb al een paar keer zo'n filmpje gezien dus maak je neit druk als je temperatuur te laag wordt is niks ernstigs alleen als je temperatuur te hoog wordt is het een probleem maar dat merk je vanzelf wel als je CPU temp te hoog wordt, de CPU Fan begint continu hard te blazen, pc valt opeens uit en je PC wordt sloom. dus bij deze met die Temperatuur is niks aan de hand en zoals harry(als ik hem zo mag noemen::o) inderdaad al zegt Athlon XP's zijn gewoon echt heethoofden.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan