Procesverbruik wordt onjuist weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

koen272

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2014
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje last van een probleem binnen windows taakbeheer.
Als ik naar het tabblad met processen ga, dan geeft mijn pc aan dat alle processen slechts enkele kb's verbruiken.
Natuurlijk zou ik graag willen dat dit klopt, maar helaas is dat niet realistisch.
Ik speel vaker games zoals bijvoorbeeld Guildwars2, en op het moment dat ik dit spel speel geeft taakbeheer aan dat het spel 1kb verbruikt, maar wel 6% van de processor. (dit is in ieder geval hoe ik het interpreteer, ik heb verder weinig verstand van pc's)

Knipsel.PNG

Iemand enig idee hoe dit komt of wat ik fout doe?

Dit is wat het gegeven programma aangeeft, ik weet echter niet echt hoe ik dit op moet vatten en wat hieruit af te lezen is. Misschien dat jou iets opvalt?:D
Knipsel.jpg

Deze geeft iets meer info over processen, geheugengebruik en ook de processen die weer onder dat proces of programma draaien. vandaar dat het allemaal wat uitgebreider is.
Probeer de game nu maar eens te starten dan zie je waarschijnlijk dat de game meer geheugen gebruikt dan je in taakbeheer (die soms alleen 1 specifiek proces weergeeft) ziet.

verder ziet het er niet vreemd uit.

Zodra ik de game start ziet het er inderdaad realistischer uit.
Maar enig idee hoe ik mijn normale taakbeheer kan 'repareren' zodat het weer normale waarden weergeeft?

Je kunt dit proberen:
http://answers.microsoft.com/en-us/...t/e8098796-a547-40ca-9030-76f21757cf89?auth=1

Persoonlijk gebruik ik nooit meer taakbeheer omdat het te beperkt is en je er weinig mee kunt.

Bijvoorbeeld: Je ziet in taakbeheer vaak alleen een aantal malen svchost.exe staan met verschillend geheugengebruik en processorgebruik.

Process explorer geeft meteen aan welke andere taken er binnen svchost draaien zodat je beter ziet welk "echte" proces verantwoordeljik is voor bv geheugen of processorgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan