Product Key XP kwijt NA formatteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter djdg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

djdg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Welke opties heb ik om mijn product key te achterhalen ná een formatatie? Ik ben namelijk al aangekomen bij het scherm waar ze naar de product key vragen, en ik kan hem nergens vinden. Hij zit ook niet in de binnenkant van mijn pc.
Ik zie dat de telefonische helpdesk van Microsoft 62,61 euro kost! Kan iemand uitleggen hoe dit zit?

Laatst bewerkt:
Zie je bij je verpakking een sticker of op de zijkant van je kast, En dat Helpdesk dat komt doordat je een OEM versie al had een je Windows los in de winkel gekocht kreeg je de helpdesk erbij (voor een paar jaar)

Ik had het goede nummer van Microsoft Helpdesk al gevonden, maar die stuurden me door naar de fabrikant. En die zegt dat ze het standaard op de pc plakken, waar ik het dus niet zie. En ik kan me niet voorstellen dat ik zoiets weg zou gooien.

Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met de verdeling van illegale downloadbare versies en legale, zoals ik. Daarom vind ik het erg slecht dat ik niet de service krijg die ik verwacht als betalende consument.

Ik heb zojuist een andere product key, die van sticker op mijn laptop, ingevoerd. Ik ben nu wel verder gekomen in setup, maar heb het vermoeden dat ik straks niet kan updaten? Klopt dat?

Ja, ik zal het maar niet doen zometeen komt die serial in de blacklist van Microsoft

En als ik dan opbel met de mededeling dat ik hardware heb vervangen en dat daardoor de product key niet meer werkt? Of moet ik dan alsnog mijn (verloren) product key opgeven alvorens een nieuwe te krijgen? Of trappen ze daar sowieso niet in?

Ja ze zullen je oude opnieuw activeren..dus zonder je oude productkey begin je niets....

Ik moet dus, na braaf 95,- euro betaald te hebben, maar weer even een nieuw exemplaar kopen? Wat een service!

Maar wie is die key nou kwijt?? (zegt ie tenminste, zoals Microsoft terecht suggereert...)

Wanneer je je autosleutels kwijt raakt krijg je toch ook niet GRATIS nieuwe sleutels van de dealer??

Je moet je dus vervoegen bij de verkoper van het systeem die géén sticker heeft geplakt waar die wel had gemoeten....wellicht staat er nog iets op de factuur...als je die tenminste nog wél hebt.:o

En een OEM versie kost "slechts" 95,- omdat er geen ondersteuning bij wordt verkocht...anders was-ie een stuk duurder geweest.... nog heel wat overigens dat MS het nog wel geloofd dat het een OEM versie was en het wil verkopen voor die slechts 95,- in plaats van een volledige licentie....ze geloven dus best veel...

Maar evengoed niet zo verstandig om een systeem te formateren zonder vooraf te hebben vastgesteld of je alle benodigdheden hebt....

Wel een mooie reden om eens over te gaan op UBUNTU...kost niets en bevat alles wat je je maar kunt wensen...:D

De fout ligt ook grotendeels bij mij. Ik heb mijn pc laten assembleren, maar ik heb zelf windows geïnstalleerd. De fout moet dus bij mij liggen want ik heb bij het tot leven brengen van mijn pc de key gebruikt. Ik moet het onbewust kwijtgeraakt zijn, want ik heb toch wel het computerverstand om dat soort zaken niet weg te gooien.

Ik vraag me alleen af of ik me geregistreerd heb bij windows. Dan zouden ze toch mijn product key opnieuw kunnen geven, die staat dan immers bij hen in het systeem. Welke gegevens worden er eigenlijk verzonden bij het activeren van windows?

als je toen na installeren na 30 dagen geen gezanik hebt gehad heb je in ieder geval geactiveerd, maar dat gaat niet op naam...en registratie? tja leuk voor de reclame en de advertenties maar verders ook niet...meeste mensen registreren daarom dan ook niet...dus goede kans dat je dat toen niet gedaan hebt....

Je hebt gelijk. Ik heb er voor gekozen om niet te registreren omdat ik die marketingtrucjes snel doorheb. Helaas in dit geval blokkeert het de mogelijkheid, als die al aanwezig zou zijn bij Microsoft, om de product key opnieuw te krijgen.

Ik zit nu weer op de pc die geformatteerd was, maar met de product key van de OEM laptop van mijn zusje. Ik loop nu dus de kans om op een blacklist te komen? Zo ja, wat zijn de gevolgen hiervan? Dat ik bij Windows Update niet door de genuine procedure kom of anders bij updaten programma's meegestuurd krijg die mijn pc aanzienlijk vertragen?

Ik ga serieus nadenken over Ubuntu. Ook al heb ik betaald voor een versie waarbij ik geen recht op ondersteuning heb, dan nog vind ik het raar dat ik als betalende consument niet geholpen wordt. En de vergelijking met een nieuwe autosleutel gaat mijns inziens niet op. Dat kost manuren en grondstoffen om opnieuw te produceren. Het geven van een product key die ik al in gebruik had kost volgens mij nagenoeg niets.

Ja, bij updates kan de key op de blacklist komen..hebben jullie allebei pech.
Dan heb je dus je zus bestolen..ook niet netjes hè?

Maar het kost wel degelijk geld en tijd. Jij hebt niet geregistreerd en/of je spullen netjes opgeborgen.

Stel dat ze bij MS de tijd zouden steken die wij hier met z'n allen al in hebben gestoken, dan ben je aan manuren ook al gauw die €95,- kwijt...

En niet vergeten...jij zit fout...jij bent je spullen kwijtgeraakt...en hoe eerlijk was die OEM versie als jij hem zelf hebt geïnstalleerd en niet de bouwer van je systeem? En het niet registreren, hoe begrijpelijk ook, is jouw afweging geweest niet die van Microsoft.

Ik ben geen fan van MS en keur veel van hun handelswijzen af, maar ze hebben in deze wel gelijk.

Zodra je in de blacklist komt dan zit je dus echt in de problemen, zoals Cookz al heeft uitgelegd.

Op internet doen heel veel rondes met Windows XP alleen niet zo legaal, maar prima genoeg:)

Wat zijn dan de gevolgen? Kan iemand links posten naar berichten in wat de gevolgen zijn van het dubbel gebruiken van een (welliswaar, legale) product key?

Gevolgen; het niet meer kunnen verkrijgen van updates, toepassingen en uitbreidingen die Microsoft Genuine Advantage vereissen. Bijvoorbeeld heb je IEX 6 dan kan je 7 niet installeren. Zou je een update van Movie Maker willen dan kan dat niet..Mediaplayer Upgraden? Kan niet SP3 of in de toekomst misschien zelfs SP4...kan niet....

Wellicht gooien ze wel telkens meer updates en upgrades achter slot en grendel...kortom...in de loop van de tijd krijg je een snel verouderd onveilig systeem....of eigenlijk errug snel.

En je zus dus ook....:eek:

Snel eraf halen voordat je zus €62,61 moet gaan betalen aan de MS helpdesk om een nieuwe OEM key te krijgen. Als ze die dan nog krijgt omdat ze onzorgvuldig is omgegaan met het nummer...en als jullie gebruik maken van de zelfde internetverbinding zien ze dat dus zo....kunnen jullie allebei €95,- betalen voor een nieuwe key.

Hoe kan het dan dat ik op beiden gewoon door de WGA heenkom en zonder problemen kan updaten?

een oem key zou officieel niet eens verkocht worden aan particulieren maar alleen aan bouwers.
Microsoft zegt dat de bouwer de licensie mag gebruiken voor die pc met die onderdelen waarvan hooguit enkele onderdelen mogen worden vervangen.
dus al zou je een nieuwe pc kopen mag je je officiele windows daar niet eens op installeren maar moet je een nieuwe kopen.

Zo erg is het al.

Het is letterlijk zo...oem key kwijt...rapen gaar!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan