Product key

Status
Niet open voor verdere reacties.

baswillems123

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2015
Beste forumleden,

Ik heb een jaar geleden een nieuwe laptop gekocht, en die werd geleverd met windows 8.
Omdat ik windows 8 niet zo lekker vond werken heb ik toen via ****** windows 7 premium op mijn pc gezet.
Dit is niet zo slimme actie geweest, ik ben hierdoor mijn product key van windows 8 kwijtgeraakt.
Ik heb mijn laptop al gecheckt voor stickers maar de product key is nergens te vinden..
Is er een mogelijkheid deze product key terug te vinden?
Zou de winkel waar ik destijds mijn laptop heb gekocht de product key aan mij kunnen geven?

Vriendelijke groet Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je niet terug naar fabrieksinstellingen. Dan krijg je toch vanzelf weer de originele Windows 8
Maak eerst een image van je OS, dan kun je toch weer terug.
Ga anders over op Windows 10, dan is dit probleem ook opgelost (en krijg je er mogelijk andere voor terug:p).

De key van windows 8 staat ook niet meer op een stikker. Deze zit ingebakken in het systeem. Is eventueel wel uit te lezen via allerlei tools, maar als het goed is herkent het systeem de key vanzelf als je Windows 8 opnieuw installeert.

Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben ook van plan op win10 over te stappen, en ik had gelezen dat wanneer je update vanuit pirated win7 software er een product key nodig is na een win10-trial versie van 30 dagen. Voor de win7 op mijn laptop gebruik ik nu een crack voor de product key. Maar ik begrijp dat wanneer ik win 10 download de laptop automatisch mijn oude legitieme product key terugvind?

Vriendelijke groet Bas

Probleem is dat je een oem dvd nodig hebt of idd een system recovery.

Je hebt nu geen optie om W10 te installeren? als de huidige W7 tenminste legaal is anders wil het niet.

Wat ik lees is dat iedereen Win10 kan downloaden. Ook degene met een illegale versie. Er zal best naar een productkey wordt gekeken, maar uit reacties begrijp ik dat dat niet bindend zal worden.
http://computertotaal.nl/pc/illegale-windows-versies-krijgen-ook-gratis-windows-10-upgrade-64181
Let wel even op of je geen onoverkomelijke problemen met Win 10 krijgt: http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/31/10-redenen-om-niet-naar-windows-10-te-upgraden
Eerst een image maken voor de flexibiliteit kan nooit kwaad. Vervolgens naar fabrieksinstellingen gaan. Dan heb je Windows acht legitiem terug.
Daarna kun je altijd nog zien of je naar Windows 10 wilt.
Overigens, waarom wil je van Win7 "terug" naar Win8. Je hebt een jaar de tijd om op Win10 over te stappen.

Laatst bewerkt:
Ik heb windows 10 wel gereserveerd, maar ik wacht nog op de notificatie om de download te kunnenn startten

Je krijgt geen notificatie op een illegale W7 dus ook geen W10......
Weet dit uit eigen ervaring.;)

Ik wil zeker niet terug naar windows 8 maar win10 wil ik graag proberen, vandaar dat ik me zorgen maak dat ik straks een trialversie-win10 op mijn pc heb en niet over de juiste product key beschik. wat ik het beste kan doen is dus terug gaan naar de fabrieksinstellingen(win8) en dan vanuit daar win 10 downloaden?

Vriendelijke groet Bas

Als je die optie hebt en je hebt geen notificatie op de W7 installatie lijkt mij dat een goede weg.

Dat lijkt mij de zekerste methode. Maar maak toch met bv EaseUs back-up free of Windows zelf (geen back-up maar een systeemkopie!!) een kopie. Dan kun je altijd terug.

Hier nog een samenvatting van feiten en fictie: http://computerworld.nl/it-beheer/87452-windows-10-alle-feiten-en-onzinverhalen-op-een-rij
Of je een illegale versie Windows 7 kunt upgraden kan ik er niet goed uithalen.
En:
"Je zit op Windows 7
Windows 10 herstelt allerlei gebreken in Windows 8, dat vooral was ontworpen voor aanraakschermen en niet voor traditionele pc's. sterker nog, twee van de grootste verbeteringen ten opzichte van Windows 8 zijn de glorieuze comback van het Startmenu en de mogelijkheid om volledig in desktop modus te zitten. Dus als je Windows 7 gebruikt heb je die 'voordelen' feitelijk al. Kortom: als je happy bent met Windows 7, blijf gerust hangen."

@langepier: Ik neem aan dat je SP 1 hebt en dat er géén product ID wordt getoond in het systeemscherm.

Ik vroeg me gewoon af of je daaraan kon zien of een versie illegaal is. Ik ben niet zo thuis in die business.
****** hoor ik nu voor het eerst van.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan