• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

product lijst + aantal in overzicht verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

importe

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
Berichten
5
hoi ik heb een lijst met uiteindelijk 1000 producten .
dit zijn producten die verkocht worden nu wil ik maandelijks de aantallen in 1 overzicht bij kunne houden met een lijn diagram . nu loop ik tegen een probleem aan.

ik heb nu 1 tabblad met de producten(geschreven als product nummer bijv product nummer 21) met daarachter 5x verkocht dus een 5.

het probleem is dat de lijst van januari bijv product 1/2/3/4/5 er wel in staat maar 6/7/8 dan nog niet en wel weer 9/10/11 enz wel

normaal laat doe ik dan bij januari de cel ophalen van product 1 2 3 enz maar ineens zit er dus een gat van 6-7-8

maar in de maand feb is product 6 7 8 weer wel toegevoegd.

is er een mogelijkheid om mijn product nummer dus gelijk te sorteren het rij nummer helemaal links. dit lijkt me de beste oplossing. dus dat ik alles selecteer en dan sorteer op rijnummer dat product 1 dus bij a1 komt product 2 bij a2 product 3 bij a3
product 4 5 hetzelfde maar dan bij 6 7 8 slaat die over omdat hier geen product was.

beetje een druk verhaal maar ik heb het zo duidelijk geprobeerd uit te leggen.
andere oplossingen sta ik natuurlijk ook open voor maar dit leek mij het makkelijkste als het mogelijk was.

Bekijk bijlage product analist.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan