• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Product lijst automatisch aanvullen in ander cel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

jurgenknockaert

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2017
Hoi,
Even een woordje uitleg. Wij starten zeer binnenkort met een nieuw kassaprogramma en bijhorende webshop.
Om alles zo overzichtelijk mogelijk te maken dienen bepaalde opsplitsingen te gebeuren.
Hierbij komt er inclusief de standaard gegevens ook een Product group level 1 , Product group level 2, Product group level 3,......
Dit is om alles netjes te kunnen rangschikken binnen de webshop en ook in de data ( verkoop )

Wij hebben een bestand aangeleverd gekregen (zie productlist) waarin alle kolommen staan die wij moeten invullen. ( die dan in het kassaprogramma kunnen binnengetrokken worden via bulk.

Ik heb een stamboom opgemaakt (zie blad2 excel) waarin de Product group level 1 , Product group level 2, Product group level 3 staat.
Iedere "group" gaat vooraf door een eigen nummer.

Bv: artikel toevoegen in productlist.
Dali vloeibaar wasmiddel
In kolom Q komt ( =product group level1) 8 (=onderhoud)
In kolom R komt ( =product group level2) 8.1 (=wasmiddel)
In kolom s komt (= product group level3) 8.1.1 (=vloeibaar)

Nu wil ik in kolom W, X, Y automatisch de benaming van bovenstaande codes.

In kolom W komt er te staan : Onderhoud
In kolom X komt er te staan: wasmiddel
In kolom Y komt er te staan: vloeibaar.

En dit moet natuurlijk ook van toepassing voor alle andere codes en bijhorende categorie.

Wie kan mij hiermee op weg helpen om dit klaar te krijgen AUB?

Bijlagen

Ik heb jouw, in mijn ogen niet zo gebruiksvriendelijke stamboom, omgezet naar een productcodelijst. Hierin kun je vervolgens heel simpel met een VERT.ZOEKEN functie een omschrijving bij een code zoeken. Zie bijlage.

Bijlagen

Ik heb jouw, in mijn ogen niet zo gebruiksvriendelijke stamboom, omgezet naar een productcodelijst. Hierin kun je vervolgens heel simpel met een VERT.ZOEKEN functie een omschrijving bij een code zoeken. Zie bijlage.
Volledig met je eens!! Stamboom was zeer onhandig opgezet! ;)
Hartelijk dank voor de stamboom om te zetten en een oplossing te bieden voor mijn probleem.

Thank you.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan