productcode windows 7 gebruiken om iso-bestand Windows 8.1 te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hi mededenkers,

Ik wil mijn Windows 8.1 nog tot 2023 behouden op de computer van mijn zoon waar nu Windows PRO 7 op staat.
Deze heeft momenteel 2 gb memory aan boord en een Cmoss chip BIOS, geen UEFI Firmware op het moederbord IP35-E.
Maar er kan nog 2gb meer geplaatst worden indien het nodig is voor Windows 8.1.
Nu is de vraag: kan ik het iso-bestand Windows 8.1 dat ik heb gedownload met behulp van de Windows Media Creation Tool, geïnstalleerd worden met mijn licentie-code voor Windows 7?
Of is dit niet mogelijk en waarom?
grtz,
gilberto :rolleyes:
 
Nee, gaat volgens mij niet lukken, zijn verschillende Windows uitgaven en er is naar mijn weten nooit een "gratis" upgrade geweest van Win 7 naar 8.1 zoals die er voor Win 10 wel is geweest.
Overigens vraag ik mij af waarom je aan Win 8.1 wilt vasthouden..?
Win 10 is een stukje sneller en stabieler dan 8.1 ...
 
Productcode windows 7 gebruiken om iso-bestand Windows 8.1 te installeren.

Juist. Ik had dat gelezen in een forum en dacht niet verder na. Maar er wordt zoveel geschreven dat achteraf niet blijkt te kloppen. Ondertussen is Windows 8.1 geïnstalleerd en alles is goed gegaan. De productcode voor Windows 8.1 heb ik goedkoop aangekocht op een Nederlandse website. Elk zijn voorkeur, ik heb ook Windows Home 10, maar daar werk ik niet zo graag mee. De vele klachten die te maken hebben met de grote updates die door Microsoft geleverd worden zijn een bron van grote ergernis op de fora. Dit maak je niet mee met Windows 8.1.Dus ik gebruik Windows 8.1 nog tot 2023.
Het topic mag worden gesloten.
grtz,
gilberto ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan