• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Producten verticaal vergelijken + veranderingen weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

WBonfrere

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2013
Berichten
8
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen aan het onderstaande vraagje?

Ik heb een bestand met 2 werkbladen, 1 met een nieuwe productlijst en 1 met een oude productlijst.
Ik wil deze producten met elkaar vergelijken en daar gebruik ik onderstaande formule voor:

=VERT.ZOEKEN(B1;Oud!B:B;1;ONWAAR) -> Waarbij kolom B het artikelnummer is waarop ik vergelijk

Indien een artikel niet meer overeenkomt, krijg ik de melding #N/B.
Ik zou het fijn vinden als het artikel klopt de cel leeg blijft, maar dat hij bij verandering aangeeft of een product nieuw is of verwijderd.
Is het mogelijk om dit toe te passen in Excel?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Heb zelf al geprobeerd van wat ik zelf weet :confused:
 
Bv.
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Oud!$B$1:$B$1000;B1)>0;"";"Nieuw")
 
Heb het geprobeerd, maar als het kan ook nog een melding voor verwijderde producten. Melding "Nieuw" voor nieuwe producten en een melding "Verwijderd" voor verwijderde producten. Of wordt dit dan een flink karweitje...?
 
Het is meer van he,.... je controleert een product of die aanwezig is.
Hoe moet Excel weten of dat jij een nieuw product controleert, of dat je een oude controleert die is verwijderd.

Zet i.p.v. "Nieuw", "Niet aanwezig".
Of plaats een bestandje zodat we kunnen zien wat je doet.
 
Kun je hier verder mee?
 

Bijlagen

  • Lijsten Vergelijken_2.xlsx
    303,6 KB · Weergaven: 911
Sorry voor de late reactie. Had het even druk. Ga vandaag er even na kijken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan