• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

productie bezetting

Status
Niet open voor verdere reacties.

sloekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo allemaal

ik heb op de forum gekeken naar bezetting maar hier ging het vooral om tijden en dagen is er ook iets van productie. B.v ik heb een opslag van 36000 producten die ik hier kan opslaan er zijn dagen dat er wat uit gaat en dagen dat er wat inkomt. want als ik teveel krijg dan zou ik wat meer moeten verplaatsen naar een andere locatie. en als het kan wou ik dit ook weer terug zien van wat er weg is en wat er inkomt.

zie bijlage

Gr. Adrie (Sloekie)

Bijlagen

Beste,

Je vraag is al 49x bekeken en je bstand reeds 6x gedownload.
Misschien is Communicatie wel het grootste probleem van de oplossing.

Ik heb gekeken en niet begrepen en zo te zien meerdere met mij
Begin eens met een duidelijke vraagstelling : Wat wil je waar hebben, waar moet het vandaan komen, waar moet het naar toe en onder welke voorwaarden . . .

Succes,

Hallo Martin

sorry voor de late reactie storing met internet.
ik heb op het werk een behandelingsschema voor producten, ik zal proberen uit te leggen wat ik graag zou willen. de bezetting zou uit de voorraad moeten komen.
per week kan ik maar 36000 producten kwijt de rest die te veel wordt gemaakt gaat dan naar een andere locatie. ik heb er een andere bijlage(aangepast i.v.m) bij gedaan. dit is die wij gebruiken hier moet je alles zelf intikken bij bezetting. de behandeling zou er in moeten, als er pd in staat deze gaan rechtstreeks naar een andere locatie maar dit moet ook in deze werkblad verwerkt worden i.v.m draaiuren er gaan soorten af en er komen soorten bij. en dit is per dag verschillend. zijn er nog vragen dan hoor ik het wel.

Gr. Adrie

Bijlagen

nog een aanvulling
de aantallen die je ziet staan bij de dagen (werkblad Bezetting) zijn het aantal bakken die er gemaakt zijn p/d deze worden gedeeld door de getallen uit kolom E . en bij f13 tot L13 worden hiermee vermenigvuldigd. de aantal stuks moet je dus uit de voorraad halen kolom E maar het kan ook gebeuren dat er een aantal wordt afgeleverd dit zou dan naar het afvoer gedeelte moeten.

gr Adrie

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar van je verhaal en het bestand snap ik nog steeds niets.
Kan iemand bijspringen die het wel begrijpt?

Bedankt,

Hallo Martin

ik zal morgen kijken hoe ik het beter uit kan leggen.

gr. Adrie

Hallo Martin

ik wacht wel af tot dat iemand mij verder kan helpen.

Gr. Adrie

Nu 3 dagen verder en 162x bekeken - Misschien toch een aanpassing in de vraagstelling?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Martin

Ik heb een bestand waar een behandel schema in zit. Nu wil ik graag dat er een soort bezetting of zo iets in komt dat ik kan zien wat er die dag en week gedaan is en dat ik kan zien wat de voorraad is van de gehele week want ik heb een beperkte ruimte ik zal er een bijlage (aangepast) bij doen die je hiervoor kunt gebruiken.
De bedoeling is dat deze gegevens uit het tabblad voorraad wegkomt bij aantal kolom E
als het kan graag met een vba code. kijk ook even naar de opmerkingen in tabblad bezetting.

Zie bijlage:

gr. Adrie

Bijlagen

<KNIP>Nu wil ik graag dat er een soort bezetting of zo iets in komt dat ik kan zien wat er die dag en week gedaan is en dat ik kan zien wat de voorraad is van de gehele week want ik heb een beperkte ruimte ik zal er een bijlage (aangepast) bij doen die je hiervoor kunt gebruiken.<KNIP>

Ik snap er helemaal niets van.
Gebruik de [ENTER]-toets wat vaker in je tekst.
Dan kan men het makkelijker lezen!

sloekie,

ik heb e.e.a. zitten lezen en wat mij opvalt:

Er wordt meer dan eens aangegeven dat je niet duidelijk maakt wat je wilt als ik jouw was zou ik dus nog eens goed nadenken over de formulering van je vraag e n neem de tip van OwenMeany ter harte.....

dan zou het er zo uit kunnen zien:
Er wordt meer dan eens aangegeven dat je niet duidelijk maakt wat je wilt.
Als ik jouw was zou ik dus nog eens goed nadenken over de formulering van je vraag.
En neem de tip van OwenMeany ter harte.....

NB: ik heb je bijl;age niet kunnen openen, omdat die in rar is, zip zou wel gaan.

Hallo Haije

Ik zal het nog eens proberen uit te leggen wat ik bedoel.
Wat ik graag zou willen is een soort productie bezetting.
Hier kan ik dan bekijken wat ik per dag/week gedaan heb.
Als het kan moet hij de gegevens uit blad voorraad kolom E halen dit zijn de aantal stuks.
Deze gegevens moet in blad Bezetting komen hier moet het dan wel opgeslagen worden.
Maar er zitten ook producten bij die naar een andere locatie gaan b.v wat in kolom H staat deze gaan er ook naar toe.
In blad bezetting wordt het dan weer verdeeld onder behandeling en Afvoer klant en afvoer andere locatie.
Ik hoop dat nu iemand mij kan helpen.

zie bijlage:

Gr. Adrie

Bijlagen

Kan iemand hier mij mee helpen please please
:o:o:confused:

Of is er iemand die wat heeft dat ik gebruiken kan hiervoor.
Het is een soort van bestand die kijkt wat ik die week heb gedraaid/geproduceerd en afgeleverd.

Gr. Sloekie

Ik vind je opzet zo onduidelijk dat ik echt de logica er niet van snap.
Ik zie geen enkel verband tussen de 2 tabbladen.

Hallo Popipipo

Heb jij misschien iets dan?

Want de bedoeling is om te kijken naar de personeel bezetting en de productie en wat mijn opslag is.
En dit wordt weer gebruikt voor optimalisatie en effectiviteit van de machines en personeel.

Gr. Sloekie

Nee, helaas voor jou heb ik niets.

Productie datum tijd Partijnummer soort Aantal Aantal boxen
06/05/11 12:00 234 eiken 23 1
6/05/11 12:00 234 eiken 45 1
6/05/11 12:00 234 eiken 100 1
6/05/11 12:00 234 eiken 24 40
6/05/11 12:00 234 eiken 45 1
6/05/11 12:00 234 eiken 75 1
6/05/11 12:00 234 eiken 23 1

Dit gedeelte snap ik ook niet , op dezelfde dag zelfde uur , zelfste tijd worden "eiken" gemaakt en hoe zit de logica dan in elkaar om deze op de volgende bladzijden of tijdstippen te verdelen ? .

Pak het anders aan , doe stap per stap of geef een duidelijker voorbeeld .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan