• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

productieregistratie met 3 pauzes

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeffie

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2013
Bekijk bijlage productieregistratie.xlsxHallo

Ik wil in Excel een eenvoudige productieregistratie opzetten.
De werknemers vullen in wanneer ze aan een job zijn begonnen en wanneer het is beëindigd. Het programma moet dan uitrekenen hoeveel tijd (minuten) er aan een job is gewerkt.

Voor de gewerkte tijd moet ik rekening houden met de pauzes. Er zijn 3 pauzes; om 10 uur (15 min), om 12 uur (30 min) en om 14uur (15min).

Hoe kan ik dit nu verwerken in excel. heb het geprobeerd met ALS, maar kwam er zo niet uit. Iemand een idee, suggestie?

Bedankt

Roelof

Laatst bewerkt:
Beste Spaarie

Heb voorbeeldje aan mijn vraag toegevoegd

Alvast bedankt om er naar te kijken

Roelof

Beste Spaarie

Heb het even getest, maar als ik aangeef van 8-10 gewerkt te hebben, dan geeft je programma aan dat ik maar 1 uur gewerkt heb.
Hetzelfde als ik van 10.15-12.00 uur heb gewerkt, dan geeft ie ook aan dat ik maar 1 uur gewerkt heb

Roelof

Roelof,

Op basis van het voorbeeldbestandje van spaarie:
=C4-B4-(((C4>J7)+(B4<I7))>1)*(1/96)-(((C4>J8)+(B4<I8))>1)*(1/48)-(((C4>J9)+(B4<I9))>1)*(1/96)

Beste Spaarie en Thoralf,

Het werkt zoals ik het in gedachten had. Perfect
Bedankt voor het snel oplossen van mijn probleem

Roelof

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan