Productkey

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Met regelmaat heb ik pc's/laptops ter reparatie die achteraf "overleden" blijken te zijn.
In veel gevallen zit er op een sticker op met een productkey voor bijbehorend OS.

KAn je met deze serienummers iemand blij maken(bv scholen of bepaalde instanties), of is het gewoon in de vuilnisbak?

Dat zou niet legaal zijn omdat je dan de licentie doorversluist én niet werken omdat de code al gebruikt is op een pc waarvan je nu de hardware gaat weggooien.

Mijn motto: Maak je iemand graag met een serienummer blij? Geef dan de computer er ook meteen bij!

Andere hardware = checks falen = activatie faalt

Met regelmaat heb ik pc's/laptops ter reparatie die achteraf "overleden" blijken te zijn.
In veel gevallen zit er op een sticker op met een productkey voor bijbehorend OS.

KAn je met deze serienummers iemand blij maken(bv scholen of bepaalde instanties), of is het gewoon in de vuilnisbak?

Hoi,

Volgens mij kan dat wél. De licentie voor een legale windowsversie houdt niet op, op het moment dat het apparaat waarop het is geïnstalleerd de ziel geeft.
Je kunt contact opnemen met Microsoft Nederland hierover en zij kunnen de productkey weer 'vrijgeven' voor koppeling aan een andere pc of notebook

Officieel is de gekoppelde licentie van de overleden notebook enkel bedoeld voor die notebook. In de praktijk kan die code wel gebruikt worden, maar zonder een telefoontje naar Microsoft zal die niet werken. Men vraagt bij Microsoft luchtig om een reden, en als je dan zegt dat je moederbord is vervangen waardoor je code ineens niet meer werkt, dan word je direct doorverbonden met een automaat die netjes een nieuwe code voor je op dreunt.
Dus blij maken KAN in praktijk wel, zij het dat er wel gebeld moet worden. En helemaal legaal is het ook niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan