Profiel in Google Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVANDEVORST

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Nadat ik Chrome maar steeds niet als mijn standaardbrowser kan vasthouden ontpopt zich nu weer een ander probleem.
Bij het opstarten van Chrome verschijnt de mededeling dat mijn profiel niet correct kan worden geopend.
Als ik evenwel op OK druk opent Chrome zich normaal en lijkt er op het eerste gezicht niks aan de hand.
Toch is die mededeling erg irritant. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn?
Wie weet de oplossing om deze mededeling te verwijderen. IK heb al van alles geprobeerd tot en met het verwijderen van Chrome
en het daarna opnieuw installeren. Ook een nieuw gebruikersprofiel voor de browser aanmaken leidt niet tot een oplossing.
Wie weet raad?
Met dank en groet,
Vorsje.

wat je eens zou kunnen proberen is om chrome te verwijderen, vervolgens ga je naar C:\users\<gebruikersnaam hier invullen>\appdata
(deze map appdata is verborgen, dus als je naar mijn computer gaat, vervolgens naar C:, dan naar gebruikers/users, dan naar je eigen gebruikersnaam, zul je bovenin het venster op de adresbalk moeten klikken en hier \appdata achterzetten en op enter drukken.), een alternatieve manier om hier te komen is om de windowstoets+r in te drukken, %appdata% in te toetsen en enter te drukken. je komt dan in een mapje roaming terecht, bovenin de adresbalk kan je vervolgens op appdata drukken.

ben je in appdata zie je 3 mappen, local, locallow en roaming. in de map local vind je een map 'chromium', verwijder deze. ook staat er in de map local een map genaamd 'google', verwijder deze ook.

download en installeer chrome nu opnieuw.

helpt dit?

Laatst bewerkt:
Hopelijk neemt u mij niet kwalijk, maar ik ben leek op dit gebied.
Uw toelichting is op \ich duidelijk, alleen hoe ga ik nu naar C:\users\ gebruikersnaam enz.
Ik zit als maar te klungelen, doch het lukt me niet.
Misschien dat u deze leek nog duidelijker op het spoor kunt zetten.

Gezien uw laatste opmerking m.b.t. het verloren gaan van alle bookmarks, addons etc.
heb ik toch maar gekozen voor uw eerder advies en dan met name voor de alternatieve manier.
Als ik evenwel door de windowstoets + r in te drukken in het uitvoeringsschermpje %appdata% intoets en daarna op Enter druk verschijnt er bij mij geen mapje roaming. Er is een scala van mappen te zien, maar niets wijst op roaming, laat staan dat ik bovenin de adresbalk op appdata kan drukken.
Wellicht zie ik toch wel weer iets over het hoofd. Iets wat zo simpel lijkt, geeft voor mij toch de nodige problemen.

Nadat ik Chrome een aantal dagen van mijn PC heb verwijderd en het daarna weer eens opnieuw heb geinstalleerd, komt de mededeling over het profiel niet meer in beeld. Probleem heeft zich blijkbaar vanzelf opgelost. Ook raar, toch!

Dat was dan maar voor even. Binnen 1 dag was het probleem weer terug.
Wat is dat toch met Chrome? Steeds opnieuw van die rare aparte problemen.
Op deze manier lijkt IE toch aan de winnende hand, of niet soms.

ik ben bang dat het toch echt aan jezelf ligt, ik gebruik chrome op meerdere apparaten en nog nooit een dergelijk probleem gehad.

wellicht is het toch een idee om mijn eerdere oplossing te gebruiken en je addons en bookmarks ergens anders te backuppen (screenshotje maken?)

De mededeling van profiel kan niet correct worden geopend etc. is vanzelf verdwenen.
Dus dat probleem is inderdaad opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan