Profiel wordt niet naar server opgeslagen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter RyuG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RyuG

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
beste helpmij,

ik heb een sbs2008 server. hier heb ik bij users en computers een profiel locatie ingesteld waar het profiel moet staan. dit is op een netwerk locatie: \\netwerk\dfs\profiles\username

op alle windows xp en vista computers werkt dit heel goed. profiel wordt geladen en opgeslagen naar deze locatie.

nu heb ik 4 nieuwe windows7 computers. deze doen dit niet! ik heb hiervoor nieuwe usersr aangemaakt dus het mapje is leeg. na het inloggen met de gebruiker en het uitloggen blijft dit mapje leeg.

er staan geen fouten in het logboek lokaal niet en server niet. als ik vanaf het werkstation met de gebruiker naar de netwerk locatie ga heb ik daar alle rechten.

wie helpt me opweg dit probleem te tackelen?!

mvg RyuG

Ik zou verwachten dat als Vista zwervende profielen succesvol kunnen worden opgeslagen het ook werkt voor Windows 7. Dit omdat Vista/W7 zwervende profielen gebruiken die niet compatible zijn met die van XP/W2000. Zie hier voor achtergronden over .v2 zwervende profielen.
[...]Therefore, Windows Vista roaming user profiles will add "v2" to the end of the profile folder. The "v2" is to used isolate Windows Vista roaming user profiles from roaming user profiles created by previous operating systems.[...]

Helaas is er niet een specifiek artikel beschikbaar in de W7 tak van Technet die ingaat op zwervende profielen van W7 gebruikers.

Wat ik zou doen is het volgende: Maak een testgebruiker aan in het W2008 domein. Log die domeingebruiker in op een Vista werkstation en log de gebruiker uit. Kijk of het profiel is opgeslagen (zou dus als gebruikersnaam.v2 profielmap opgeslagen moeten worden op de server). Log daarna op diezelfde domeingebruiker in op een W7 werkstation, en kijk of het opgeslagen profiel wordt geladen.

Als je DFS gebruikt lijkt het me niet dat dit een rol speelt in je probleem. Je zou evt. kunnen overwegen om rechtstreeks op \\server\profielmap\username het profiel te laten aanmaken en kijken of dat andere resultaten oplevert.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
hoi Tijs,

het werkt! top dank je. weet niet precies wat er gebeurt is. had de server nog even opnieuw opgestart en nog een paar keer de pc en toen opeens was ie der :) dus bedankt voor de snelle reactie!

gr R.

Fijn dat het uiteindelijk tóch gewoon werkt zoals verwacht voor Vista/W7 zwervende profielen. :) Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

altijd fijn als het werkt :) nu nog profiel omzetten van xp naar win7...

Gebruik USMT (User State Migration Tool) v. 4.x om het XP profiel te 'importeren' in het nieuw gemaakte W7 profiel. USMT 4 is onderdeel van de WAIK Windows 7.

Informatie/downloads:
hier
hier
hier
hier

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan