• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij pakt alle artikel 6 dat zijn allemaal dezelfde artikels maar op een andere datum geproduceerd.

Waar ga jij weergeven hoeveel er van ieder artikel door welke klant worden afgenomen?
Je zal toch echt je database onder controle moeten hebben voordat je deze met een code wil automatiseren.

Het is niet de bedoeling dat ik weet hoeveel van elk artikel de klant heeft afgenomen. Als ik maar kan zien hoeveel er van elk artikel nog in voorraad is is dit voldoende.

Als je kolom I invuld op blad 2 dan ben je er toch? je zegt dat de andere artikelnamen staan voor een andere datum.

Zo doe ik dit nu. Zoek naar het artikel en de datum en typ ik kolom I de hoeveel dat de klant afneemt maar ik spreek hier over honderden artikels die er elke dag bijkomen, daar ben ik een tijdje zoet mee als ik deze per dag moet afchecken. Daarom dus mijn vraag of ik via een klantenprofiel enkel de artikels zou krijgen die de klant afneemt en die nog in voorraad zijn.

Hartelijk dank.

Wat ik nu in kolom I typ bij klant-overzicht, kan dat worden teruggezet bij het juiste artikel bij Artikelen?

Ik heb zelf iets geprobeerd maar krijg steeds een foutmelding.

Bijlagen

Heb de foutmelding weggekregen maar heb nog een vraagje.

Hij neemt de gegevens niet helemaal over van bereik L:U naar A:J, hij zet nullen die er niet moeten staan en het getal dat er wel moet staan neemt hij niet mee over. Hij plaats deze gewoon op nieuwe lijn.
Hoe kan ik dit oplossen?

Hartelijk Dank

Bijlagen

? hier doet hij het (volgens mij) goed.
Geef eens een voorbeeld bij welk artikel het fout gaat?

Kijk ook eens naar deze code voor het terug zetten van je artikel aantallen:
Code:
Sub terug()
Dim c As Range
Dim laatsteregelI, laatsteregelII As Long

laatsteregelI = Range("M65536").End(xlUp).Row
laatsteregelII = Range("B65536").End(xlUp).Row

For Each c In Range("M3:M" & laatsteregelI)
        If c <> "" Then
            For Each d In Range("B2:B" & laatsteregelII)
                If d = c.Value And d.Offset(, 3) = c.Offset(, 3) Then d.Offset(, 7) = c.Offset(, 7)
            Next
        End If
    Next

End Sub

Volgens mij iets simpeler dan de al gebruikte code.

Graag gedaan.

Kijk in de toekomst wat beter naar je database opbouw (wat wil je precies waar opslaan en waar moet dit vandaan komen). scheelt een hoop tijd van beide kanten :).

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan