Profielen in active directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

gillian21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik zit met een groot probleem.

Ik heb een server thuis die functioneerd als Domein controller, App en file server, alsmede ook dhcp server.

Nu heb ik in de AD netjes een OU aangemaakt en daar een gebruiker in aangemaakt.

Hoe moet het nu verder, ik wil graag dat je op een werkstation kunt inloggen en dat het profiel van de server afgeplukt wordt.

Wat moet ik daarvoor precies instellen.
En welk profiel moet ik b.v kopieren naar Userprofiles$ die overigens wel gemapped wordt.

ik heb het zo geprobeerd:

Login path: \\server\profiles$\%test% ( doet t niet )
Home folder Connect to F: \\server'\storage$\%test% maakt de map wel aan, maar is niet te zien bij inloggen op het werkstation.

Ik weet even geen raad meer, iemand die me aub kan en wil helpen?

Groeten,
Chantal

Mag ik even weten hoe de user heet ??

want ik zie dat je dit doet ? Login path: \\server\profiles$\%test% maak hier eens van Login path: \\server\profiles$\%username%

want %username% staat voor de gebruikernaam waarmee de client inlogt dus bij de eerste keer inloggen maakt hij bijv. bij p.jansen een mapje aan p.jansen .

bedankt voor de reactie, het is me inmiddels al gelukt.

%username% is fictief net als test

stel test is een gebruiker dan vul ik in de profile path in
\\server\profielen\%test%

Maar jij zegt dus dat %username% voldoende is en dat hij automatisch de naam dan toch aanmaakt?

%username% is een variabel die dus wordt gebruikt om de computer te vertellen dat het de gebruikersnaam moet maken die in de Active Directory wordt aangemaakt..
Is het een test account die je "Test" noemt of "hoe dan ook" dan wordt als profiel( een map) aangemaakt met "\\server\profielen$\Test" of "\\server\profielen\hoe dan ook"

%test% = niks omdat het variabel niet bestaat (of je moet er zelf al een waarde aan geven)..

Andere variabelen zijn o.a.

%windir% = voor xp of server 2003 "C:\Windows" voor bv. WindowsNT "C:\WindowsNT"
%homepath% = "C:\documents and settings"

etc.

Variabelen worden gebruikt om gemakkelijk op bepaalde plaatsen te belanden ongeacht wel besturingssysteem wordt gebruikt (EenheidsWorst)..
http://vlaurie.com/computers2/Articles/environment.htm

bv. doe eens start - uitvoeren en type daar eens %PROGRAMFILES% en klik OK.. :)

Laatst bewerkt:
ik wou die jongen al niet lastig gaan vallen met variabelen haha :) maar idd wat ik zei %username% is voldoende . Hierdoor maakt hij idd een eigen mapje aan voor een user.

MAAR letop : natuurlijk wel de gebruiker gewoon in AD ( active directory aanmaken ;) )
maar dat had je al gedaan dus ja. laat eens weten of het lukt.

ik wou die jongen al niet lastig gaan vallen met variabelen haha :) .
Jong geleerd oud gedaan... :D

Je kan in ADUC bv. alle aangemaakte gebruikers selecteren met ctrl + a of ctrl vasthouden en klikken op gebruikers die je wil selecteren dan rechtsklik en eigenschappen (Krijg je eigenschappen voor meerdere objecten), daar profiel tab en bij profiel pad "c:\profielen$\%username%".. En al die gebruikers krijgen dan bij de eerst volgende keer inloggen een mapje met hun eigen naam in de profielen map.

Dus hoef je dat niet 1 voor 1 te doen... ;)

Jong geleerd oud gedaan... :D

Je kan in ADUC bv. alle aangemaakte gebruikers selecteren met ctrl + a of ctrl vasthouden en klikken op gebruikers die je wil selecteren dan rechtsklik en eigenschappen (Krijg je eigenschappen voor meerdere objecten), daar profiel tab en bij profiel pad "c:\profielen$\%username%".. En al die gebruikers krijgen dan bij de eerst volgende keer inloggen een mapje met hun eigen naam in de profielen map.

Dus hoef je dat niet 1 voor 1 te doen... ;)

haha :) maar je kunt ook gewoon een bestaande user kopieeren ;) die je wel hebt aangemaakt met %username% principe he ;) haha leuk dit :)

Maar probleem opgelost ?????????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan