Prog automatisch starten zonder wachtwoord als administrator.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaikneuter

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Ik heb een camera programma dat alleen als administrator kan opstarten. Voor administrator heb ik een wachtwoord ingesteld in W7 Pro.
Als ik of een huisgenoot het camera programma wil opstarten dan moet er een wachtwoord ingevuld worden. Dat is prima voor als er een programma geïnstalleerd moet worden maar bij dit programma ongewenst voor ons. Bij de snelkoppeling van het programma heb ik bij eigenschappen bij tabblad Compatibiliteit al een vinkje staan bij 'Dit programma als Administrator uitvoeren'
Hoe kan ik maar ook andere huisgenoten met alleen gebruikersrecht dit programma opstarten zonder elke keer dat wachtwoord in te vullen?

Ik ben helaas niet zo bekend met taakplanner. is het de bedoeling dat ik in de taakplanner een nieuwe taak maak? En kan dat dan gaan werken met de snelkoppeling op het bureaublad of is de taakplanner voor het meteen automatisch opstarten van een programma samen met windows?

Hoi,
Lees deze Workshop eens goed door, wellicht dat de oplossing er tussen staat.
Via het register is het wellicht aan te passen, om welk softwareprogramma gaat het?
Het moet (imho) mogelijk zijn om het programma zonder wachtwoord op te starten.
Haaikneuter zei:
Bij de snelkoppeling van het programma heb ik bij eigenschappen bij tabblad Compatibiliteit al een vinkje staan bij 'Dit programma als Administrator uitvoeren'
Dat moet je niet bij de snelkoppeling doen maar bij het programma zelf, dus in de map waar de snelkoppeling naar verwijst (meestal in Program Files>softwareprogramma v.d. camera).
Klik dan ook op de button "Instellingen voor alle gebruikers wijzigen"
Bij eigenschappen v.d. snelkoppeling zie je het pad waar het programma staat.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie. Ik heb de workshop bekeken en de raadgevingen opgevolgd, helaas zonder resultaat.
Het betreft het camera manage programma NVMS-1000 versie 3.2
Ik heb met het programma zelf al aan het proberen geweest middels een extra account maar daar nog niet verder mee gekomen.
Ik heb wel eens op een website of forum iets gelezen waar ze met batch files werkte maar dat gaat voor mijn technische kennis misschien wat te ver daarom probeerde ik het via windows maar mogelijk is er nog wel iets anders wat ik kan doen.

Vorige week kreeg ik een reactie met als advies om het in de taakplanner te regelen, ik ben het bericht en naam van degene die gereageerd heeft kwijt.
Maar na wat speuren heb ik wat geprobeerd wat op deze website is geplaatst:
http://www.sevenforums.com/tutorials/11949-elevated-program-shortcut-without-uac-prompt-create.html
Dat werkt inderdaad goed maar alleen wanneer je als administrator bent ingelogd. Helaas geen oplossing voor mij immers ik wil dat elke gewone gebruiker het camera manage programma kan gebruiken zonder het wachtwoord van administrator.

De workshop van Mik Zjegger heb ik ook bestudeerd en uitgeprobeerd ook zonder resultaat.

In een oude bijlage op dit forum, van Eagle Creek, vond ik wat in de goede richting: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/319787-programma-alleen-in-admin-account-te-openen
Dat heb ik ook uitgeprobeerd en de regel in de snelkoppeling ziet er voor mij als volgt uit:
C:\WINDOWS\system32\runas.exe /savecred /user:**Jos** "C:\Program Files (x86)\NVMS-1000\NVMS-1000.exe"
Bij het klikken op de snelkoppeling krijg ik een DOS venster daar zou ik het wachtwoord van administrator moeten invullen maar dat lukt niet, ik kan op het toetsenbord tikken wat ik wil maar er komt geen letter in het DOS scherm te staan.
De oude bijlage is voor XP gemaakt dus het zal bij W7 helemaal anders werken maar misschien kan iemand mij op weg helpen of vertellen dat wat ik wil in W7 niet kan.

Bedankt voor reactie, maar ik krijg een melding van mijn virusscanner dat webadres van runastool verdacht is? Virusscanner te ijverig?

Ik heb inmiddels met een Linux PC het tooltje gedownload en uitgeprobeerd. Geen virus of ander vervelende zaak gevonden.
Het tooltje doet wat het doen moet en is precies wat ik nodig had.
Hartelijk dank voor de tip en het op weg helpen.:)
Topic mag gesloten worden of moet ik dat zelf doen?

Hoi,
Virusscanners zijn wel eens te overijverig wat dergelijke tooltjes betreft, zeker als ze een naam hebben als "runas" klinkt voor hen als een bedreiging/veiligheidsrisico.
Ik zal de vraag voor je op "opgelost" zetten iets wat je uiteraard ook zelf kan doen.
Mooi dat het gelukt is. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan