Prog - Fan's Bedienen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcell96

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Zijn er programma's waarmee je de snelheid van de fan's in je laptop kan bedienen?
met speedfan lukt dat niet...

Alfast bedankt!

GR,

Marcell

Laatst bewerkt:
aangezien je een laptop hebt is de kans vrij klein dat er een programma is die dat voor je kan doen.

De fans van een laptop worden bijna altijd hardware-matig aangestuurd.

Tenzij de fabrikant een programma heeft die de snelheid kan aanpassen, zijn er geen programma's voor helaas

Grt

Rens

bij mijn laptop zijn de tem onder de 40 normaal en onder de 55 bij gta iv,
alleen toch staan de fans loeiend hard aan bij gtaiv,
kan je daar iets aan doen>?

Nee,

En het is ook niet goed als je daar iets aan gaat doen.

fans houden je laptop koud, dus als je die zachter zou zetten zou de laptop te warm worden.

Maar 40 en 50 graden is mooie temperatuur.

Je zou wel je laptop schoon kunnen maken, dan wordt hij al minder warm, ik weet niet hoe oud je laptop is?

Grt

Rens

Dat je de fans in een laptop vaak hoort, is ook weer niet zo gek. Het zijn vaak kleinere fan's, en om een goede lucht verplaatsing te krijgen (hoever dat al mogelijk is, in de behuizing van een laptop). Zullen die meer werk moeten doen, om meer lucht te kunnen verplaatsen, daarom draaien die fans vaak op een hoger toerental dan b.v. de fans in een reguliere desktop PC ;)

En fans in een laptop gaan bedienen met een stuk software lijkt me niet echt raadzaam .. Ze worden van tijd tot tijd niet voor niets gepushed naar het maximum wat zon fan aan kan ;)

Je zou nog wel zo'n onderzet 'ding' kunnen kopen met een extra koeler erin voor je laptop, die kosten meestal zo rond een euro of 20 á 30 (afhankelijk van de uitvoering uiteraard).

Suc6! :thumb:

oke, bedankt allemaal
ik ga gewoon het geluid harder zetten of een headset gebruiken als het geluid van de fans teveel word:d

gr,

marcell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan