• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

progje aanpassen aan schermgrootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Met de volgende code maak ik een aanpassing om mijn progje aan te passen aan de schermgrootte.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Application.ScreenUpdating = False
    Sheets("Start").Activate
    With Sheets("Start")
    [A1:AD40].Select
    ActiveWindow.Zoom = True
    [P16].Select
    End With
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Op deze wijze gebeurt dit helaas (logisch) alleen met het opstartscherm.
Hoe kan ik dit aanpassen dat dit gebeurt voor het ganse WorkBook of moet ik deze code op elke sheet apart zetten (het zijn een dertigtal sheets).

Grtjs.
Armand

Laatst bewerkt:
Het staat letterlijk in de helpfile van Excel:
Code:
[I][COLOR="#0000CD"]De eigenschap is alleen van toepassing op het actieve blad in het venster. 
Als u de eigenschap wilt toepassen op een ander blad, moet u dat eerst activeren.[/COLOR][/I]
Dus in een macro aanpassen met bv. een for---nextlus en in Workbook.Open verwijs je naar die macro.

In plaats van bovenstaande kun je ook alle bladen tegelijk selecteren en de gewenste zoomgrootte instellen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Zapatr,

Bedankt voor je reactie.
Zal het eens proberen of ik het klaar krijg met een For......Next lus in een macro.

Grtjs.
Armand

Bowlingman wil een selectie als maatstaf voor het zoompercentage.
Dat kan bv. zo:
Code:
Sub macro1()
Dim ws As Worksheet
Application.ScreenUpdating = False
For Each ws In Worksheets
ws.Activate
[a1:ad40].Select
ActiveWindow.Zoom = True
[a1].Select
Next ws
Worksheets(1).Activate
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
@Bowlingman: In 'Workbook_Open', waar de macro staat die je in bericht #1 plaatste, wis je alles tussen "Private Sub Workbook_Open()" en "End Sub" en je typt er dit voor in de plaats: macro1
Dan kies je in het menu: "Invoegen" - "Module" en in het dan verschijnende venster plaats je de macro die aan het begin van dit bericht staat. Sla het bestand op en sluit het af. Na opnieuw openen zullen alle bladen het zoom-% hebben dat je wenst. Laat a.u.b. even weten of het is gelukt.

Bedankt meehelpers.
Met de oplossing van zapatr is het gelukt.
Grtjs.
Armand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan