progje om harde schijf te controlleren op vol zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Bestaat er een program die aangeeft welke programma,s de meeste schijfruimte in beslag nemen?
Mijn harde schijf is nl bijna vol.
Ik heb een schijfopruiming gedaan,en ook verschillende programma,s weggedaan die ik niet of zeer zelden gebruik maar dat schijnt niet voldoende te zijn.
bepaalde programma,s van microsoft durf ik niet weg te halen omdat ik denk dat dat weer van invloed zal zijn op het functioneren van andere progjes.
Is er mischien een program(software) dat aangeeft welke programma,s de meeste schijfruimte in beslag nemen?

bvb.dank

ja ik heb al Ccleaner gedraaid,ook maak ik gebruik van de cleaner van Revo uninstaller omdat die nog dieper gat dan ccleaner.
Muziek bestanden foto,s foto bewerking software ,video bestanden alles heb ik verplaatst naar een grotere externehadre schijf.
Harde schijf is 80 G. groot ,en die was helemaal vol.Na opruiming is er 8G vrijgekomen
Ik heb al MbaM gedraaidt en Spybot s&d..en die vinden niks heb ook met mijn Anti virus gescant ook niks .
Vandaar dat ik nu gerichter wil zoeken waar het probeem kan ligen

Os Windows XP pro..service pack3

Hp desktop

Gaf je een link naar Treesize, kun je alles mee ontdekken, wel in mapopties alles zo zetten dat je alles kunt zien, niet gebruikt?

Overigens doet Revo andere dingen dan Ccleaner en ook de andere progjes hebben niets van doen met grote bestanden of mappen als die niet zijn geinfecteerd.

Treesize is ok, maar deze geeft een grafische weergave van de geruikte ruimte per schijf/map/onderliggende map enz.

scnshot.gif

ik heb je program gebruikt en het blijkt dat er heelveel ruimte in beslag wordt genomen door restore points.
heb geprobeert om via scijf opruiming die te verwijderen, maar bij een volgende scan blijken die er nog te zijn.
is er een manier om die te verwijderen buiten schijfopruiming om?
trouwens je program is erg goed

door middel van ccleaner?

onder gereedschap -> systeemherstel

Laatst bewerkt:
ik heb je program gebruikt en het blijkt dat er heelveel ruimte in beslag wordt genomen door restore points.
heb geprobeert om via scijf opruiming die te verwijderen, maar bij een volgende scan blijken die er nog te zijn.
is er een manier om die te verwijderen buiten schijfopruiming om?
trouwens je program is erg goed

Op een lager percentage zetten en bij de eventuele andere partities uit.

ik raad je aan om nu naar een computerzaak te gaan en min. 320 GB harde schijf gaat kopen.
die aansluiten (of laten aansluiten) op je pc en vervolgens daar alle softwares die je nodig gaat hebben op installeren.

Misschien daar windows op zetten en op die "volle schijf" dan een formatie zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan