Hallo forummers,
Vaak moet ik een prognose maken van de inkomsten van klanten. Alleen wijzigen de voorspellingen nog wel eens met steeds handmatig bijwerken van de kwartaal of maand prognoses tot gevolg. Ik wil dat 'automatiseren' en zou blij zijn met een oplossing.
Een versimpelde versie heb ik in de bijlage staan.
- Eén tabel bestaat uit de klanten met daarin de afgesproken termijnen.
- De tweede tabel wordt regelmatig gewijzigd en worden datums ingevuld waarop we verwachten een termijn af te ronden
- De derde tabel zou automatisch moeten veranderen, zodra een datum in de 2e tabel aangepast wordt. Daar zoek ik dan ook een of andere formule voor.
Hopelijk is de uitleg in de bijlage voldoende duidelijk,
Ik zie de reacties graag tegemoet,
Groeten, Albert
Bekijk bijlage Vraag termijnen.xlsx
Vaak moet ik een prognose maken van de inkomsten van klanten. Alleen wijzigen de voorspellingen nog wel eens met steeds handmatig bijwerken van de kwartaal of maand prognoses tot gevolg. Ik wil dat 'automatiseren' en zou blij zijn met een oplossing.
Een versimpelde versie heb ik in de bijlage staan.
- Eén tabel bestaat uit de klanten met daarin de afgesproken termijnen.
- De tweede tabel wordt regelmatig gewijzigd en worden datums ingevuld waarop we verwachten een termijn af te ronden
- De derde tabel zou automatisch moeten veranderen, zodra een datum in de 2e tabel aangepast wordt. Daar zoek ik dan ook een of andere formule voor.
Hopelijk is de uitleg in de bijlage voldoende duidelijk,
Ik zie de reacties graag tegemoet,
Groeten, Albert
Bekijk bijlage Vraag termijnen.xlsx
Laatst bewerkt: