Prognose tabel en realisatie tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Htt_wng

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
Ik zit met een probleem. Ik heb tabellen namelijk een prognose tabel en een realisatietabel. De prognose tabel heb ik zelf aangemaakt en de Realisatie tabel is gekoppeld tabbel uit Exact Globe. Wat ik nu dus wil is dat mijn prognose tabel samen word gevoegd met de realisatietabel. Een voorbeeld.

De realisatie van de afzet van 2013 is dus de input voor de prognose tabel 2014. Standaard zou de prognose tabel dus de gegevens van afzet van 2013 moeten bevatten die in de realisatie tabel voorkomen maar deze moeten aangepast kunnen worden wanneer er een nieuwe prognose word aangemaakt voor de bestaande afzet. De prognose van 2014 zou ik dus weer willen vergelijken met de realisatie van 2014. Hoe los ik dit op.

Dus wat je wilt, is niet de twee tabellen samenvoegen (lijkt mij ook een overbodige handeling), maar een kopie van het realisatierecord in de Prognose tabel. Of zie ik dat verkeerd? Dat zou je simpel kunnen maken m.b.v. een doorlopend (sub)formulier op basis van de Realisatietabel, en een actie op één record daaruit die een kopie maakt van dat geselecteerde record naar de Prognosetabel. Met uiteraard een check dat het onderliggende Realisatierecord maar één keer gekopieerd kan worden. Je hebt dus voor Prognose ook een doorlopend formulier nodig, zodat je het gekopieerde record gelijk ziet en kunt bewerken.

Ik zie plaatjes van [prognose_tabel vinh] en [prognose_tabel vinh1]. Welke van de 2 de prognosetabel is en welke de realisatie is op basis van de naam in ieder geval door mij niet te bepalen. Welke van de 2 dus werkt, ook niet :). Overigens zou ik al helemaal geen gebruik maken van filtering met LIKE, want dat is met keuzelijsten volslagen zinloos. Je filtert namelijk toch al op de volledige veldwaarde. Dus hou het simpel, en gooi die LIKE varianten weg. Maar dan nog: als de gegevens(eigenschappen) hetzelfde zijn, zou het filter moeten werken mits je alle keuzevelden vult. Wil je op deelgebieden selecteren, zou ik het sowieso anders doen, maar dat is een ander verhaal. Dit zou wel moeten werken dus.

De tabel [prognose_tabel vinh] is de realisatie tabel en [prognose_tabel vinh1] is de prognose tabel. Ik moet de namen van deze tabel veranderen want het wekt inderdaad verwarring op. Ik zou toch graag op deelgebieden willen selecteren. Want soms wilt de verkoop binnen dienst weten wat de afzet is van een bepaald land of product type of een combinatie hiervan. Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen? Moet dit in VBA?
Schermafbeelding 2014-02-11 om 14.08.42.pngSchermafbeelding 2014-02-11 om 14.04.34.pngSchermafbeelding 2014-02-11 om 14.04.21.png

Laatst bewerkt:
Ik filter zelf zo als ik op keuzelijsten:
Code:
IIf([Formulieren]![Formulier1]![Keuzelijst15] Is Null;Waar;[ID]=[Formulieren]![Formulier1]![Keuzelijst15])
Deze formule staat in een nieuw, niet zichtbaar veld. Het veld krijgt dan als criterium: <>Onwaar
Op deze manier kun je een veld leeg laten (zie je alles) of filter je op een waarde die je kiest in de keuzelijst.

Code:
IIf([Formulieren]![Formulier1]![Keuzelijst15] Is Null;Waar;[ID]=[Formulieren]![Formulier1]![Keuzelijst15])

Ik neem aan dat dit in de prognose en realisatie query komt te staan? en niet in VBA en waar kan het veld in als criterium: <>Onwaar aan geven??

De formule wordt in een nieuw veld gezet. Daaronder zie je de regel <Criteria> staan. En daar zet je dus <>Onwaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan