• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prognose voor medewerkers

Status
Niet open voor verdere reacties.

harun1982

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Beste forumleden,

Ik ben momenteel bezig met het opstelen van een prognose voor medewerkers waarbij ik geen koppeling kan maken met datum van instreding en uitdienst gaan. Het moet namelijk zo zijn dat de prognose voor iemand in de maand van beginnen pas moet lopen tot einde dienstverband.

weet iemand hoe ik voorwaarde op datum kan maken?

Dank,
Harun

Bijlagen

Beste Harun,

Heb wat aanpassingen gedaan aan je bestand.

De maanden (zie O5, P5,...) heb ik ingevuld als 01/01/2010,01/02/2010,... maar met notatie mmmm, zodat je nog altijd de maand uitgeschreven ziet, en dan voor je formule een IF functie (kijkt of maand groter of gelijk is aan datum uit dienst).

Je moet het maar eens bekijken.

Bijlagen

Beste DominiekO,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad een mooi oplossing waar ik zelf na uren bezigzijn niet ben opgekomen. Alleen is het wel zo dat deze formule kijk of iemand nog in dienst is, zonder naar de begin datum te kijken. De prognose van een medeweker die in maart begint loopt nog steeds vanaf januari.

Dit moet toch aan te passen zijn?
Hoor graag van je.
Harun

Beste Harun,

Ja, moest ik aan gedacht hebben.

zet voor je formule IF(O$5<=$G6;""; (voor januari) heb ook februari aangepast, de rest is voor u.

Kleine opmerking, als ze halverwege de maand beginnen of stoppen zit je met (voorlopig) een probleem

Bijlagen

Beste Harun,

Ja, moest ik aan gedacht hebben.

zet voor je formule IF(O$5<=$G6;""; (voor januari) heb ook februari aangepast, de rest is voor u.

Kleine opmerking, als ze halverwege de maand beginnen of stoppen zit je met (voorlopig) een probleem

Klein foutje (met grote gevolgen)

Het = teken moet je weglaten

Volgens mij gaat de berekining van het aantal vakantie uren via het werkelijk aantal gewerkte uren. Misschien is hier iets mee te doen, dan kan je ook gelijk de tijd voor tijd overuren verwerken etc. etc.

Succes,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan