Program files verplaatst naar d drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramma

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2013
Hoi,

Omdat mijn C schijf vol is dacht ik dat het slim zou zijn om de program files (heb engelse windows versie) naar de nog helemaal lege D schijf te kopiëren. Maar nu zit ik vast met 2 program files en die in de c drive zijn maar voor de helft gedeleted (ik dacht als ik deze hier delete ben ik klaar) heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Als het nogal vaag over komt kan ik ook misschien een screenshot er van maken. Alvast bedankt!

Als je geen herinstallatie of registeraanpassing gedaan hebt, heb je nu een groot probleem bij veel programma's...
Terugzetten en ALS je het nog wilt... dan opnieuw installeren op de D-schijf optie.
Beter: ruim je C-schif op, temp mappen leeg maken en laat de progs files daar staan.
Of vergroot je C-schijf dat kan makkelijk met win7 zeker omdat D nog leeg is kun je overwegen die weg te halen, maar zorg wel dat je alles dan al terug gezet hebt anders heb je nog een probleem...

Laatst bewerkt:
Oke dus de files die ik op de d schijf heb gezet weer terugzetten om te voorkomen dat ik misschien programma's kwijt ben? (Sorry ik wil het zeker weten na deze stomme actie van mezelf ;)

Dat doe je nadat je C eerst wat vergroot hebt... of heb je extreem veel data in Mijn Documenten.
Die tip van menno is uitstekend, ik doe niet anders... bij een systeemcrash loop je minder risico.
Backuppen blijft noodzakelijk.....

Ok, wacht even, het gaat om 2 programma's die niet meer functioneren nadat die verschoven zijn op de hardeschij(ven)f.

Laat dat even zitten, doe niets, want op dit moment ben ik niet in staat, a.k.a. kennelijke staat, om hier een nuttig antwoord te geven.

andre@home
Als je geen herinstallatie of registeraanpassing gedaan hebt, heb je nu een groot probleem bij veel programma's...

Dat zie ik ook, daar zit het probleem, je hebt de programma-bestanden verplaatst, terwijl de register-verwijzingen nog naar de oorspronkelijke locatie verwijzen.

DUS: Doe even nog niets!..

Als je ze terug kopieert en het menu icoon gebruikt die hoort bij het programma dat op de C-schijf staat, zou alles weer moeten werken.
Als je klaar bent en alles werkt weer gebruik dan schijfopruiming van Windows zelf eens.
Daarna kun je nog besluiten C groter te maken en ook nog MijnDocumenten verplaatsen.
Maak eerst een back up van alle data of heb je die al...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan