Program files

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
142
]Dag!
Ik heb zoals meerderen program files en program files x86
Nu ben ik bezig wat programma's te verwijderen. alleen nu zijn sommige programma's niet zichtbaar bij het windowsdeel van configuratiescherm (programma's verwijderen) maar wel in de x86 map.
Hebben de gewone en de x86 beide een andere "programma's verwijderen"?
Ik wil graag allerlei oude zooi er af hebben!


PS ben niet zeker of ik windows 7 of windows xp heb!
 
Laatst bewerkt:
Configuratiescherm, systeem en onderhoud, systeem. O.a. daar kun je lezen je welke Windows op je machine staat.
Wat ik echter niet begrijp : iets simpels als ergens op je systeem de Windowsversie opzoeken weet je niet, maar je draait je hand er (kennelijk) niet voor om, om binnen de 'griezelig' belangrijke mapjes als Program files dingen te gaan wissen.............. ?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het wel als ik er achter zou zitten, zo stom ben ik nu ook weer niet ;)
Maar ik maak er bijna nooit gebruik van, het gaat om een gedeelde computer. Omdat ik wel eens met xp of met 7 werk, weet ik dus niet zo 123 heel zeker om welke het gaat

En ik wil niet perse binnen PF wissen, ik wil sommige geïnstalleerde dingen gewoon helemaal weg hebben. Bijv een spelletje, of een studieprogramma van jaren terug, zulk soorts.
 
Dan adviseer ik je om dat niet in PF te doen, maar in 'software' ( / geïnstalleerde programma's) in Configuratiescherm. Daarná, áls er nog een mapje zou zijn blijven staan ergens op de hdd óf zelfs in PF van een game of ander progje, dan ja kan je veilig dingen (handmatig) wissen.
 
Laatst bewerkt:
Indien het niet in software staat staan ze ook niet in het register en kun je die mappen gewoon wissen, ze werken vaak toch niet meer te testen met de exe ervan.

En gebruik Revo Uninstaller voor de rest als gevorderde en verwijder ook de registersleutels.

Overigens is het een 64 bits versie als je die map hebt en zelden is dat een XP versie.
 
Laatst bewerkt:
pas toch maar op met revo ... je zou niet de eerste zijn die met een systeem komt te zitten dat helemaal niet meer wil opstarten !
 
Vertel dan maar eens wie, verwijdert alleen software en nooit iets over gelezen dat het iets andes doet, overbodige bangmakerij.
 
als je alle restanten van programma's na de gewone verwijdering ook laat opkuisen, verdwijnt regelmatig, om er maar 1 te noemen, hal.dll. Probeer dan maar eens om je pc te herstarten. En ik krijg er regelmatig zo binnen voor herstelling, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dit niet alleen met revo gebeurt !
 
Dat komt zeker weten niet door Revo, gewoon onmogelijk, zit ook al wat jaren in deze handel en nooit kwam dat daardoor.
 
Oeh dat klinkt wel een beetje eng zo, ik wil niet een hele nieuwe computer moeten kopen enzo...
 
Revo werkt bijzonder goed, en net als Lange Pier, nog nooit problemen mee gehad (gebruik het met grote regelmaat). Probleem is dat de gratis versie geen 64bit programma's verwijderd, daarvoor moet je de betaalde Pro versie hebben.
In Program Files staan de 64bit programma's, in Program Files x86 staan de 32bit programma's
 
Dat een Installer een Hall.Dll zou aanpassen en dus een uninstaller een hal.dll zou verwijderen acht ik niet groot. (een softwarebouwer die dat soort zaken verwijderd heeft veel geld nodig :))
Het is wel zo met alle tools die buiten de standaard uninstallers van applicaties extra zaken verwijderen je gewoon moet opletten wat hij wil verwijderen en of dat daadwerkelijk de bedoeling is.
En zoals altijd met schonings tools, als je het niet zeker weet kun je het beter laten staan.
Ik gebruik niet vaak revo maar de keren dat ik hem gebruikt had werkte hij wel prettig, hij doet namelijk eerst de reguliere deinstallatie en zoekt daarna nog of er verwijzingen en bestanden zijn achter gebleven. zodra dat het geval is toont hij dat en heb je de keus om het te verwijderen (of niet natuurlijk) dus als je gewoon leest en oplet kan er niet veel misgaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan