Programma aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderisbestok

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
240
Hallo,

Ik ben voor de grap de laatste tijd aan het kijken hoeveel je kan veranderen aan bepaalde programma's.
In java zelf dingen veranderen lukt mij aardig, maar nu wil ik een .exe file aanpassen. Het is volgensmij
vrij ingewikkeld, en wat simpele dingen aanpassen is gelukt, maar ik wil meer dingen aanpassen.

attachment.php


Zo wil ik gewoon teksten van de buttons aan kunnen passen en de tekst MINCRAFT. Mijn uiteindelijke doel is om zoiets
zelf te maken, maar ik dacht het beter te begrijpen door dit programma uit elkaar te halen. Maar als ik dit in visual studio
probeer te doen, kom ik niet ver. Moet ik hiervoor aan externe bestanden zitten ofzo?

Sander
 

Bijlagen

  • launch.png
    launch.png
    45,6 KB · Weergaven: 154
Dit zou je, met eventueel Minecraft-plaatjes die je kunt opzoeken, zelf kunnen maken in Visual Studio.
 
Het probleem dan is, om het nog werkend te krijgen!
Daarom zou ik kraag iets van een broncode zien ofzo, maar dat kan ik op geen manier vinden!
 
Tja, je kan niet zomaar de .EXE aanpassen.

Weet je in welke taal dit programma is geschreven?
 
Van dit opstart programma zou ik het niet weten, het is een doorverwijzing naar Minecraft waardoor je met een andere naam kan Inloggen, je vult je naam in en vervolgens verandert de naam + beschrijving en is het Minecraft geworden.
Dat is in iedergeval geschreven in java
 
@DJJochen: Inderdaad handig voor die plaatjes.
 
Minecraft.exe is alleen een login programma.

Zodra je op login klikt

Gebruikt ie volledig de minecraft.jar
en andere jar's

Kijk voor resources in minecraft.jar

Daar kan je ook van alles veranderen
 
Het is o.a. met een disassembler (OllyDbg, IDA Pro, ...) mogelijk om een executabel aan te passen. Het uitpluizen hoe een programma precies werkt kan overigens wel een stuk lastiger worden. Maar indien je gebruik maakt van IDA Pro zou je ook de HexRays decompiler kunnen gebruiken, wat het makkelijker kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan