Programma advies!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Goeiemiddag allemaal :).

Ik heb jullie advies even nodig voor twee dingen!

1. Ik heb een aantal jaren gebruik gemaakt van Spywaredoctor, geweldig programma, haalt veel 'kleine troep weg' wat algemene virusscanners vaak minder snel zien.
Alleen stopt spywaredoctor ermee.. Ik kan er nog gebruik van maken tot het einde van mijn licentie. Daarna word het één product samen met Norton. Ben alleen niet zo weg van dat programma.
Dus mijn vraag is: Wat is een goed spyware/maleware etc programma?

2. Dan mijn tweede vraag, ik heb ook al een aantal jaren gebruik gemaakt van Avast! Internet Security maar ga nu weer is naar een ander programma kijken, beetje afwisseling kan geen kwaad.
Dus daar mijn vraag over: Wat is volgens jullie een goed Antivirus programma? (Heb nu G-data, Bitdefender en Trent Micro Titanium Maximum Security op het oog)
En weten jullie evt. site's waar testresultaten te zien zijn bijvoorbeeld?

Groetjes!

EDIT:
De reden dat ik niet zo weg ben van Norton is omdat hij zo ontzettend veel geheugen vreet van je pc, maar het kan zijn dat dat nu natuurlijk niet meer zo is, dat weet ik niet..

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zal wel een hele discussie worden maar zelf ben ik zeer tevreden met g-data en superantispyware. heeft me tot heden niet in de steek gelaten.

haha ja, maargoed daarom zijn forums er ook:p

okee thanks, superantispyware kende ik nog niet, gonna check it out!

yeah thanks, dat zocht ik!
kwam zelf uit bij consumentenbond en virusbtn, maar dan moet je weer betalen voor die tests..

Ik zou gewoon naar deze erg betrouwbare en onafhankelijke tests kijken en zelf je conclusie trekken

http://www.av-comparatives.org/

Er is overigens geen één scanner die alles detecteert en onschadelijk maakt.

Terrarabo, vraagje over die testresultaten, user dependent en compromised, wat bedoelen ze daar precies mee?
Ik weet wat de woorden betekenen maar kan het niet zo goed plaatsen in de werking van de programma's zegmaar.
Heeft het te maken met hoe de gebruikers het programma instellen of hun pc gebruiken?

Ja, da's een goeie en ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven.

haha oke, ik kijk wel alleen naar de groene balkjes!

G-Data in combinatie met MBAM gaat ge-wel-dig.
Download zelf veel (en ja ook soms virussen) en G-data pakt ze op , en als die heb niet oppakt , pakt MBAM hem wel op.

@Gamefreak23
yes ben nu ook gdata aan het uitproberen, fijn interface en schiet gelijk raak! haha.
Maargoed het zijn tot nu toe alleen maar patches en cracks etc..
Kijk btw weer even in mijn andere topic waar je net reageerde!

@Gamefreak

MBAM betaald of de free versie trouwens?

MDB14,

"compromised" will zeggen dat het systeem geïnfecteerd is en "user dependent" wil zeggen dat een beslissing aan de gebruiker werd overgelaten. Letterlijk vertaald is het "van gebruiker afhankelijk".

Bekijk niet 1 test, bekijk er meerdere.

Wanneer je op een forum vraagt welk anti-malware programma het beste is noemt iedereen gewoon op wat hij/zij zelf gebruikt, daar schiet je helemaal niets mee op.

@lightframe

Oké! thanks voor de uitleg! En de tip!
had al zoiets in gedachten maargoed, ervaringen kunnen ook een rol spelen!
En die Av site was ik nog niet opgekomen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan