Programma afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabourterplop

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
323
Hallo,

Ik heb een programma geschreven die je niet kunt afsluiten door op het kruisje te drukken. Maar om op een knop te drukken en vervolgens een wachtwoord ingeven om het te kunnen afsluiten. Maar als ik mijn computer wil afmelden of iets loopt hij vast op mijn programma omdat hij niet kan worden afgesloten. Iemand een oplossing hiervoor?

Mvg. Bart
 
shell ("cmd.exe /k shutdown -s -t 01")

Voor VB6
 
loop je pc dan vast of loop het programa vast?

als je pc vast loop

kan je oop alt + crl + del gebruiken
 
De computer loopt niet vast. Maar als je wilt afmelden, afsluiten of opnieuw opstarten sluit hij alle actieve processen af maar mijn programma niet en dan gaat de computer ook niet verder met het afsluiten. Hoe kan ik dat aanpakken?
 
Hmm heb je een code in het unloaden van je programa

Zoals

VB6 : Unload me | Unload form1 | unload form2 | ENZO
VB.Net : me.unload() | me.unload(form1) | Me.unload(form2) | enzo

??
 
Ja:

Code:
Private sub form_closing(byval sender as system.object, byval e as system.windows.forms.canceleventargs) handles mybase.closing
e.cancel = true
end sub
 
Ik heb gelijkaardige structuren, waar ik bv eerst om een bevestiging vraag. Maar als ik mn acc afmeld of pc afsluit gaat me progie ook gwn af hoor...
 
Dat is bij mij dus niet het geval. Het is namelijk voor de gebruiker niet mogelijk om het programma af te sluiten of je moet een wachtwoord ingeven.

Het programma loopt door dus op vast. Heeft er iemand een oplossing voor? Kan je misschien controleren of het systeem hem wilt afsluiten of dat de gebruiker hem wilt afsluiten dus doormiddel van een klik oid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan