Programma automatisch starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Ik wil graag dat mijn AutoHotkey strings automatisch worden geladen bij het opstarten van Windows7. Ik heb begrepen dat dan en link naar het definitiebestand moet worden opgenomen in: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\StartMenu\Programs\Startup. Dat heb ik gedaan, maar het werkt niet. Is dat de juiste plek?
Bij mij staat bij deze map Startup 'Disabled by Starter" Zou dat de reden zijn dat het niet werkt? En, zo ja, hoe kan ik dat weer enable?
 
vroeger toen ik Windows 7 had heb ik gewoon op de Windows Key gedrukt dus het start menu geopend en geklikt op alle programma's daar tussen staat een map opstarten (weet niet als het dezelfde map is dat jij hebt gevonden ) en daar een snelkoppeling geplaatst van het programma en dat werkte.

deze techniek heb ik ook gebruikt op school (we moesten steeds dezelfde programma openen) en dat was op xp dus normaal moet het werken en was ook geen administrator
 
hoe bedoel je ?
is het slecht uitgelegd ?
of werkt het niet?

nog een keer gekeken en jouw map is van de methode om een programme te laten op starten
bij mijn methode moet naar deze map gaan
C:\Users\(User-Name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
en niet naar C:\ProgramData\Microsoft\Windows\StartMenu\Programs\Startup.
user-name moet je vervangen door je gebruikersname van je pc.
en daar moet je een snelkoppeling plaatsen van je programma

misschien werkt deze methode wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is, denk ik, dat deze map er bij mij zo uit ziet:
C:\Users\(User-Name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup(Disabled by Starter)
 
Ik heb nu twee mappen Startup. Hoe dat komt weet ik ook niet.

C:\Users\(User-Name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup(Disabled by Starter)
C:\Users\(User-Name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

In de laatste map is het via Startmenu gelukt.
 
Als u een programma om automatisch te starten verwijderd uit de map "Startup" wordt die automatisch geplaatst in de map "Startup(Disabled by starter)". Dit is vermoedelijk zo gedaan dat, als u spijt krijgt van de verwijdering, de verwijdering uit Startup makkelijk ongedaan gemaakt kan worden.
 
Goed om te weten!
Maar ik had tot voor kort geen "gewone" Startup, althans ik heb hem niet kunnen vinden. Toch vreemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan