Programma dat 4 speakers kan activeren ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Weet er iemand waar ik een programma kan downloaden dat ik al mijn 4 speakers kan activeren.

Als je stereo-content afspeelt en je hebt een surround-set, dan zal er ook maar over 2 boxen (+subwoofer) geluid komen.

Het is de vraag of de software die bij je geluidskaart zit, ook een optie kent om stereo-geluid te ''upmixen'' (opkrikken) naar surround-geluid. In de meeste gevallen klinkt dit echter helemaal niet mooi.

Welke boxenset gebruik je verder?

nee maar ik bedoel een programma zoals xear 3d die had ik ooit maar nu is die weg, omdat ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd. Weet toevallig iemand waar ik die kan downlaoden? want ik wil 4 speakers activeren.

Al bij de Windows volume instellingen zelf gekeken?

maar ik weet nog niet waar ik die programma kan downlaoden ? ik had ook ooit xear 3d maar ik heb mn pc opnieuw geinstalleerd en nu is die er niet meer ik wil gewoon weten waar je die kan downloaden ?

GOOGLE Gezocht maar niks uitgehaalt !

Dat programma hoort op de cd van je moederbord te staan en dan onder het onderdeel Sound o.i.d.

maar ik weet nog niet waar ik die programma kan downlaoden ? ik had ook ooit xear 3d maar ik heb mn pc opnieuw geinstalleerd en nu is die er niet meer ik wil gewoon weten waar je die kan downloaden ?

De bedoeling is dat je gaat kijken wat voor geluidskaart je hebt of welk moederbord. Daarna kunnen we verder kijken.

Heb je een Sound kaart van C-Media??
Deze heeft standaard xear 3d drivers erbij, automatisch gekregen van XP bij de installatie van de kaart en het downloaden van de drivers door de auto-hardware detectie. :confused:

Dus ga op zoek bij de fabrikant van je Soundkaart of deïnstalleer de sound drivers en reboot en laat Windows automatisch de juiste drivers zoeken en installeren..Als je een soundkaart hebt met front en rear bus dan zal hij ook wel de juiste drivers hier voor kunnen(moeten) vinden..

iig gebeurde dat bij mij wel :)

Heb je een Sound kaart van C-Media??
Deze heeft standaard xear 3d drivers erbij, automatisch gekregen van XP bij de installatie van de kaart en het downloaden van de drivers door de auto-hardware detectie. :confused:

zoals er ook al in mijn link stond?:rolleyes:

Haal de drivers op bij je moederbordfabrikant, ook van de chipset, die zorgt voor de verbinding tussen je audiochip en de southbridge, daarna de C-Media drivers installeren, krijg je vanzelf weer het Xear configuratie icoontje.

maar wat heeft mijn moederbord ermee te maken ik wou gewoon weten waar ik dat programma kan downloaden

maar wat heeft mijn moederbord ermee te maken ik wou gewoon weten waar ik dat programma kan downloaden

:confused:
Dan zal het niet werken, als je niet eens weet wat je moederbord er mee te maken heeft?

Je vraagt een oplossing maar geeft kritiek op de gegeven oplossingen, als je nu eens gewoon doet wat er wordt aangegeven, heb JIJ je icoontje weer.

Ga naar de site van de moederbordfabrikant, zoek daar je mobo, en de drivers ervoor, en dan heb je alles wat je nodig hebt.

Je hebt diverse type drivers van C-Media, en we kunnen niet ruiken welke je nodig hebt.

maar mijn moederbord heeft geen xear 3d Mijn oude moederbord had dat, Ik heb nu inmiddels een nieuwe moederbord want die ouwe is kapot gegaan, en daarom vraag ik waar je xear 3d kan downlaoden

maar de naam van mijn moederbord is : Asus P5PE-VM

Xear 3D is het grafische configuratiebestand van C-Media, geen losstaand bestand, dacht dat dat wel onderhand duidelijk was.:confused:

Zoek hier je moederbord, en de drivers voor de Soundmax audiochip, die ongetwijfeld ook op de cd rom staan, en installeer eerst de chipsetdriver.
Zal ook wel een configuratiemogelijkheid bij zitten.

ik heb t probleem al opgelost heb gewoon een nieuwe geluidskaart gekogt en nu kan ik wel 4 speakers activeren ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan