Programma dat checkt wanneer de computer aan of uit stond.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dj Mark

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2006
Berichten
15
Hallo,

Mijn vraag is of er een programma bestaat dat aangeeft wanneer de computer is opgestart en uit is gezet. Eerst heb ik dit via het logboek nagekeken, maar dit geeft geen helder beeld omdat er tijd bijstond waar ik geeneens achter de PC zat. Dus zo weet ik nog niet wanneer er iemand ongeoorloofd aan m'n PC heeft gezeten.

Zouden jullie me kunnen helpen?
Alvast bedankt!
 
menu start -> uitvoeren -> type gpedit.msc

ga naar: computerconfiguratie -> windows-instellingen -> beveiligingsinstellingen -> lokaal beleid -> controlebeleid

Rechtermuis klikken op: Aanmeldingsgebeurtenissen controleren en vink beide opties aan.

Nu kan je in je logboeken terugvinden wanneer welke gebruiker zich heeft aangemeld of heeft gepoogd zich aan te melden.
 
Bedankt voor je bericht, maar uitvoeren kan gpedit.msc niet vinden.
Zou het kunnen dat het alleen onder XP Pro werkt, want ik heb Home Edition?


Alvast bedankt.
 
Bedankt voor je bericht, maar uitvoeren kan gpedit.msc niet vinden.
Zou het kunnen dat het alleen onder XP Pro werkt, want ik heb Home Edition?
yup. XP home ondersteund geen group policies.

Dus zo weet ik nog niet wanneer er iemand ongeoorloofd aan m'n PC heeft gezeten
Beveilig alle accounts met een password. Dan kan niemand erop komen. Dan kunnen ze de PC aanzetten en dan houdt het op.
 
Beveilig alle accounts met een password. Dan kan niemand erop komen. Dan kunnen ze de PC aanzetten en dan houdt het op.

Oké, ik heb alle 2 de accounts voorzien van een wachtwoord.
Bedankt voor je hulp :thumb:


M.v.g,
Mark
 
graag gedaan hoor. Maar heb je ook de "administrator" account van een wachtwoord voorzien, anders kan nog iedereen erop.


Na enig zoeken vond ik dit nog.
Audit policies on a computer running Windows XP Home Edition and cannot be configured, however, success and failure auditing for the Audit logon events and Audit policy change audit policies for the local computer are enabled by default.

De policy kan niet ingesteld worden, maar zou standaard aan moeten staan in XP-home.

menu start -> uitvoeren -> type eventvwr

het zou in het logboek "beveiliging" moeten staan. Mijn XP-home kennis is enigszins verroest geraakt na het overschakelen naar XP-pro een lange tijd terug :eek:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan