Programma installeren voor maar 1 gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

MCStumpie

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Ik heb twee gebruikersacoounts op mijn computer in Windows XP Home. Nu wil ik een programma installeren dat alleen door mij gebruikt wordt. Is het mogelijk om dit zo te installeren dat de andere gebruiker dit programma niet ziet en niet kan gebruiken?

Dit ben ik nog niet tegengekomen. Ik kan als beheerder programma's installeren en deze zijn dan voor beide accounts toegankelijk en te zien.

Dacht ik wel... Anders zou je de rechten van de andere gebruiker op de map van het programma kunnen veranderen...

Start eens op in de veilige modus, en ga dan naar de eigenschappen van de map van het programma. Kijk of er een tabblad Beveiliging is, en klik alle rechten van de andere gebruiker weg.

Hoi !

@The7thStranger: Volgens mij werkt dit alleen bij XP Pro !

@T.S.: Zover ik weet is dit met XP Home niet mogelijk zonder een programma van derden; in XP Pro is dat eenvoudig te realiseren.

Greetz,

Harry.

Als ik in de veilige modus opstart kan ik kiezen voor xp professional (deze heb ik gekozen) of recovery.

Bij de programmas heb ik dan een tabblad beveiliging. Hier kan ik alleen geen afzonderlijke gebruikers selecteren. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik verder te werk moet gaan?

Ik heb geprobeerd met excel, maar deze is niet meer zichtbaar voor beide gebruikers.

Harry Snor zei:
@The7thStranger: Volgens mij werkt dit alleen bij XP Pro !
Dat dacht ik ook ja. Helaas.

Harry Snor zei:
@T.S.: Zover ik weet is dit met XP Home niet mogelijk zonder een programma van derden; in XP Pro is dat eenvoudig te realiseren.
Klopt. Ik wilde nog even weten of het als Administrator wel ging, maar zoals ik al verwachtte werkt het ook daar niet.

Volgens mij is het gelukt. Moet ik alleen nog een manier vinden om de snelkoppelingen weg te halen. Zijn nu "lege"snelkoppelingen, die nergens naar verwijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan