programma kopelen aan database

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwartkat

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Berichten
32
Heej ik hoop dat een van jullie me kan helpen,

Ik heb voor mijn opleiding de opdracht voor het maken van een reserveringsysteem.
En dat wilde ik doen door een programma te koppelen aan een database. zodat ik via dat programma nieuwe klanten, plekken om te slapen en tarieven kan toevoegen. Maar ook wil ik via dat programma gegevens uit de database opvragen. En dit moet dan door meerdere mensen toenaderbaar zijn.

Weet iemand welk programma ik het best kan gebruiken of met wat voor software dit het best te programeren is?

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.;)
Met vriendelijk groet,
Matthijs
 
Laatst bewerkt:
Als je de reserveringen over internet wil laten doen door de gebruikers zelf, raad ik je aan om een webtaal te gebruiken (bijvoorbeeld PHP/SQL, Java/SQL or asp .NET/MSSQL)

Daarbij geldt dat PHP gratis en vrij eenvoudig is, en dus op dit moment de meest gebruikte optie is.

Als je een stand alone programma wil dat gebruikt wordt achter een receptiebalie door een administratie medewerker kun je ook een bestaande database applicatie gebruiken zoals MS Access (uit de Office serie), die is vrij bruikbaar voor dingen die op 1 computer draaien, en iig een stuk simpeler voor jou.
 
Dat is lastig te zeggen. Welke opleiding doe je en ben je vrij om taal en platform te kiezen?
Ik zou inderdaad zeggen dat PHP het eenvoudigste op te zetten is, maar hoe staat je docent daar tegenover? Welke taal had je zelf in gedachte om te gebruiken?
 
Heej dank jullie voor je reacties.
Zelf zat ik ook inderdaad aan php te denken.
Ik doe een Ict studie en ben indd zelf vrij om een platform te kiezen,
ik heb verschillende docenten die verschillende talen kunnen.

Ik zit zelf nog te twijfelen of het een webbased gaat worden of niet.
Zo'n stand alone programma zoals acces is daar een gebruiksvriendelijke interface voor te maken die je er aan kan kopellen?

En de database moet alleen raadpleegbaar zijn door de medewerkers die er mee werken de klanten die hoeven er niet in te kunnen reserveren.

Met vriendelijke groet,
Matthijs
 
Access heeft wel ingebouwde opties om een mooie interface te maken, een stuk eenvoudiger dan PHP/HTML ook. Als je alleen de medewerkers eraan wil zetten en er niet teveel mensen tegelijk in de applicatie kunnen (redelijk klein bedrijf, man of 10 tegelijk max) dan is Access denk ik beter.
 
Ja er zijn maar 6 pesonen die er mac te gelijk op hoeven te kunnen.

Had alleen vandaag ontdek dat het wel handig als de medewerkers vanaf hun computerthuis er op kunnen is het dus mogelijk om access via internet te benaderen?
of meot ik het dan via een externe bureablad laten lopen dat er op het bedrijf 1 computer aan staat in het weekend en savonds?
 
Dat durf ik niet te zeggen... ik denk niet dat het heel veilig is om Access via het web te laten benaderen, maar ik weet niet genoeg over Access om een definitief antwoord te geven. Je zou het even kunnen proberen bij het forumdeel over Access, daar kunnen ze je vast meer vertellen:

http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/3-Access
 
Je opdracht hiermee een stuk gecompliceerder makend.

Je kunt natuurlijk ook een client server constructie bouwen waarbij de serverkant een mysql/mssql server betreft en je verschillende clients ontwikkeld (een PHP Web versie en een MS Access client die connect met de server voor op de receptie pc).

Nu weet ik niet met hoeveel man je deze opdracht moet doen maar met een beetje mazzel kun je door het op de juiste manier aan een klasgenoot en je docent te presenteren dit samen opbouwen met anderen waarbij iedereen een eigen client ontwikkeld. (samen de server opbouwen)
 
Heej dankjewel allemaal,

Ik heb jullie antwoorden opgenomen in mijn onderzoek
En uiteindelijk met mij stage voor php gekozen met phpmyadmin
Dit heb ik gedaan omdat het dan een stuk makkelijker is om het internetbased te maken maar ook vooral omdat er op mijn school mbt docenten veel kennis erover is.

Met vriendelijke groet,
Zwartkat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan