Programma maken voor eigen gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Berichten
382
Als ik hier niet goed zit mij excuses!

Hallo,
Heeft of weet iemand een programma waar meer ik programma's kan maken? Ik wil iets maken voor eigen gebruik voor in de familie van mij.

Voorbeeld
Als je het programma opstart krijg je een menu met de namen als voorbeeld:

------------------- Piet ---------------------
Jan -- NAAM PROGRAMMA -- Klaas
------------------- bert ----------------------

Met meer opties // andere inrichting.

<<<--------------------------------------------------------------->>>
Nu het je op een naam gedrukt. Nu krijg je een menu met knoppen met namen van programma die op de computer staan.

------------- --------------------------- ----------- ---------
l Firefox l l Internet Explorer l l Paint l l enz l
------------- --------------------------- ----------- ---------

<<<--------------------------------------------------------------->>>
Daarna klik je op een knop en wordt het gestart. Als waarschuwing een pop-up met Wordt geladen..

Weet iemand hoe ik dit moet maken en doen.

Alvast bedankt! :thumb:
 
tsja, er zijn veel van dit soort programma's... ze vereisen vaak wel enige programmeer kennis.

misschien zou je kunnen beginnen met een programma als visual basics, een leuk tutorialtje erbij youtuben, en aan de slag maar...
 
tsja, er zijn veel van dit soort programma's... ze vereisen vaak wel enige programmeer kennis.

misschien zou je kunnen beginnen met een programma als visual basics, een leuk tutorialtje erbij youtuben, en aan de slag maar...



waar moet ik op youtube dan zoeken? welke naam? of trefwoord
 
als je het programma visual basic gaat gebruiken kan je gewoon zoeken op:

- visual basic tutorial
- how to make a programm with visual basic
- visual basic easy programm tutorial

of iets dergelijks.
 
als je het programma visual basic gaat gebruiken kan je gewoon zoeken op:

- visual basic tutorial
- how to make a programm with visual basic
- visual basic easy programm tutorial

of iets dergelijks.

Als ik knoppen heb, dan moeten ze een link hebben bijvoorbeeld: Knop paint > dan wordt paint geopend. Hoe moet ik dan opzoeken dan?
 
door die button een link mee te geven, en die link laat je dan naar paint lopen (c:....paint.exe)

hoe je dat precies doet weet ik zelf ook niet, ben ook geen programmeur, maar dat laten ze vast wel weten in een van die tutorials, of je googled even op: create a link with visual basics
 
nee want het is niet voor niets een proefversie... en netbeans is voor altijd gratis, maar daar moet je echt van 'scratch' scripten... bij visual basics kan je (zoals de titel al zegt) de bases/visuele gedeelte, gewoon met de muis slepen en zo

offtopic, sorry hiervoor, kan het niet laten :p:
Wist je dat: DE meest gesproken taal Chinees is, en geen Engels.
Wist je dat: Nederland 3,5 meter onder de zeespiegel ligt!?
Wist je dat: Internet Explorer onveilig is voor internet gebruikers! oja? vertel?
Wist je dat: er Peer Computers zijn? Net als Apple.
 
Laatst bewerkt:
Wist je dat: DE meest gesproken taal Chinees is, en geen Engels.
Wist je dat: Nederland 3,5 meter onder de zeespiegel ligt!?
Wist je dat: Internet Explorer onveilig is voor internet gebruikers! oja? vertel?
Wist je dat: er Peer Computers zijn? Net als Apple.


Dat staat overal op internet, dat die webbrowser onveilig is. maarja, je moet maar geloven wat je geloven wilt.
 
tsja, er staat wel meer op internet... ik gebruik het zo af en toe, maar stuit nooit op beveiliginsproblemen hoor... ik bedoel er alleen mee te zeggen, plaats zo'n quote alleen als je hem ook kan beargumenteren... ik kan ook als handtekening neerzetten dat windows slecht is, en als iemand mij vraagt waarom antwoorden 'dat staat overal op internet'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan