programma maken, waarmee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanRa

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Hallo Allemaal,

Ik ben docent en heb de opdracht gekregen een zelf instruerende leereenheid te programmeren voor studenten. Dit houdt in dat lessen, bijvoorbeeld uit lesboek natuurkunde met formules en tekst, verwerkt moet worden met animaties, plaatjes, enz, in een programma. Waarbij ze dus ook toetsen moeten maken en eigenlijk allemaal onderwerpen moeten doorlopen.

Persoonlijk kan ik een klein beetje HTML programmeren en ook met autoit kan ik aardig mee uit de voeten. Daarnaast probeer ik wat in VB6. Mijn vraag: wat is aan te raden om redelijk snel dit te kunnen programmeren? Welk programma kan ik daarvoor gebruiken?

Alvast bedankt voor je hulp.

Groeten,

JanRa

je weet al wat van VB6 ,dan zou ik daarvoor gaan :love:

VB6 programma's werken toch niet al te geweldig op Vista, volgens mij. Zit ie nu al zijn werk in dat project te stoppen en dan schakelt de school daarna over op Vista en zit je met de gebakken peren.

(de keren dat ik VB6 programma's onder Vista heb geprobeerd werkte het niet lekker in elk geval. Maar dat is al een hele tijd geleden.)

@TS: ik zou dan eerder voor een .NET taal gaan, die kun je in de toekomstige versies van Windows ook nog wel gebruiken.

ik heb programmaatjes gemaakt die wel op vista werken met vb6
maar inderdaad je kan dan beter .NET gaan doen

Hallo,

Ik zou voor VB.NET gaan. Werkt onder Vista en is makkelijk te leren.
Ik zou Visual Studio 2008 gebruiken.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Hallo,

Ik zou voor VB.NET gaan. Werkt onder Vista en is makkelijk te leren.
Ik zou Visual Studio 2008 gebruiken.

theblindman.

Bedankt voor jullie reacties. Kan ik dit downloaden VB net? Of waar kan ik het aanschaffen? En is er een handleiding om functies te doorlopen enz.?

Ik hoor het graag!

JanRa

Aangezien je toch leerkracht bent, raak je niet via de school aan msdn servers??? Daar staat normaal wel een versie op die je een aantal keer kan hergebruiken en heb je ook de volledige legale versie.

Is maar optie ;)

Je kunt wel een trail downloaden voor 90 dagen;) of wel eens gehoort van bittorrent kan je hem ook downloaden:thumb:

ik persoonlijk zou voor vb.net gaan , met animaties gemaakt in flash ofzo.
vb6 is nog al makkelijk te kraken. http://www.vb-decompiler.org/index.php?p=Products

Als je het zo gaat bekijken is VB.NET ook makkelijk te kraken. (daarbij is dit programma nergens te vinden op het net, heb er al vaker naar gezocht voor wat vb6 crackmes. (er is wel een oudere versie te vinden, maar die levert geen output zoals op de afbeeldingen. En kopen is geen optie aangezien ik die VB6 dingen meestal laat liggen :p))

Maar je hebt zeker gelijk dat VB.NET een betere keuze is.

Alle .NET talen heb je zo gekraakt;)
Maar je hebt natuurlijk ook weer programmatjes die je programma daar tegen beveiligen maar die moeten meesteal natuurlijk geld hebben:thumb:

Hallo,

Een programma geschreven in VB.NET en gecompileerd met Visual Studio 2008 is niet zo makkelijk te kraken hoor...

theblindman.

Volgens mij is het al een paar x gezegd...
Voor wie niet overtuigd is:

24pw7tg.png

Dat doet er niet toe vind ik:D

.NET == .NET

Maar als je het niet geloofd stuur dan eventje een dingetje die jij in 2008 heb gemaakt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan