programma mappenstructuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

KAT1NKA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Voor een schoolopdracht ben ik bezig om een administratie in te delen volgens NEN normen. In deze normen staat een lange lijst met allemaal categorieën en sub-categorieën waarachter dan de kosten en inkomsten geplaatst moeten worden.

Mijn vraag is nu weet iemand een programma waarin ikzelf vrij eenvoudig een mappenstructuur kan ontwerpen, met daarachter invulvakjes om de kosten in te zetten en daarna ook nog een vakje waarin een optelling (berekening) gedaan kan worden.

Met mappenstructuur (ik weet de precieze naam niet) bedoel ik dat je een overzicht kan openklappen en dat het programma zelf berekend wat er in de niveaus lager ingevoerd is.

Voorbeeld:
1: huisvesting
1.1: Voorzieningen in gebouw & terreinen
1.1.1: Gebouw
1.1.1.1: Casco
1.1.1.2:....
1.1.1.3:...
1.1.2: Terreinen
1.1.2.1:...
1.1.3:...

Ik zou dan graag willen dat wanneer je in 1.1.1.1 & 1.1.1.2 & 1.1.1.3 iets invult dit dan berekend word in 1.1.1. Natuurlijk ik in de niveaus erboven.

Ik ben zelf al een beetje aan het experimenteren in excel, maar dit vind ik niet echt overzichtelijk (op de manier waarop ik het nu doe met Groeperen en zelf berekeningen maken) Is er misschien een optie in excel om dit te doen?

Ik hoop dat iemand een programma weet met mijn wensen of tips heeft om dit aan te pakken. Zelf ben ik helemaal niet computer-technisch, excel snap ik wel goed en pak nieuwe programma's wel snel op.

Dankjewel voor je snelle antwoord!

Dit (bijlage) heb ik gister gemaakt, en dacht dat het wel mooi zou worden. Maar met groeperen vind ik het vrij onoverzichtelijk. Dan kan ik het nog wel opmaken, met regel ertussen en kleurtje op hoofdcategorieën... maar de groeperen functie vind ik niet handig van Excel.

Ik zou liever een soort indeling hebben zoals in windows verkenner of dit plaatje wat ik op internet zag:

ZmgeybgIG.png

Bekijk bijlage test.xls

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan