Programma met chinese tekens start op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robby2

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Dag,

Ik wil Vista wat sneller laten opstarten. Ik heb een Aspire 3100 gekocht en die is traaaaaag. Een van de dingen die ik wil doen is het aantal programma's dat automatisch opstart beperken. Nu ben ik 捁牥吠畯⁲敒業摮牥 tegen gekomen (het heeft me wat moeite gekost om dat hier in de juiste tekens op het forum te krijgen). Heeft iemand een idee wat dit programmatje doet?

Groet,

Rob

Bekijk de Vista-handleiding, waarin over die talenpakketten wordt gesproken.
Of bedoel je iets anders? (Ik kan geen Chinees lezen.)

Laatst bewerkt:
Als je wilt dat een programma niet opstart kan je bij 'Start > Uitvoeren > msconfig > Tabblab Opstarten' het een en andere uitvinken.

Voor een vertaling misschien even CHINUP > FireFox Add-ons downloaden ?

Ik heb dat oosterse opstartprogje enige maanden geleden uitgevinkt, net als trouwens alle Acer-progs, maar dat is een andere kwestie.
Nooit last van gehad.

Ik kan de tekst wel proberen te vertalen, maar dan weet ik nog steeds niet wat dat programmatje doet.

@Lexaldo: Misschien doe ik dat ook maar; gewoon uitzetten. Ik neem aan dat ik dat later weer kan aanvinken als niet alles meer goed werkt? Ik had eerder ook alle Acer-rommel gedeinstalleerd, maar het scherm werd er zeer instabiel door. Flikken en soms zelfs enige tientallen seconde helemaal zwart scherm. Heb jij door ooit last van gehad? Heb nu vanaf de verborgen partitie alles opnieuw geinstalleerd, en ben één voor een de rommel aan het verwijderen. Elockmanager krijg ik niet helemaal weg en over Acer Mobilitycenter plug in twijfel ik. Wat doet dat? Weet jij het.? Lanch manager houd ik maar; anders ben ik de functionaliteit van de extra euro knop weer kwijt.

Groet,
Robby

Zelf heb ik een Aspire T180 met Vista.
Ik heb alleen maar
a) Antivirus,
b) Anti-spy en
c) Realtek audio in mijn opstartlijst.
Hij draait als een trein. Adobe, HP, Nvidia; alles heb ik eruit gegooid.
Ik heb weliswaar geen draadloze verbinding; dan zou ik meer nodig hebben.
Printen gaat ook goed; alleen voor scannen heb je eigenlijk de digital monitor in je opstartlijst nodig, maar daar heb iets anders voor gevonden.
Als je Adobe slechts gebruikt voor pdf's lezen zou ik zeggen: WEG ERMEE en neem Sumatra (1MB):http://blog.kowalczyk.info/software/sumatrapdf/

Wat ook belangrijk is: zorg dat je de laatste drivers hebt, vooral Graphic drivers.
Waarschijnlijk heb je NVidia; dan is dit de site:http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Ook Norton, als je dat nog hebt, is zeer vertragend en geheugenvretend; beter AVG, Avira of Nod32. (Ook nog gratis!).

MVG
Lexaldo

Laatst bewerkt:
Ik zie dat we er het zelfde over denken... Ik heb overigens een Aspire 3100

- Ik snap niet waarom ze er een proefversie van Norton op zetten. Het is super traag, de scan levert een lagere score dan gratis alternatieven en het is nog moeilijk om het helemaal kwijt te raken ook. Ik gebruik AVG, NOD32 is natuurlijk beter, maar AVG is goed genoeg voor mij.
Volgens mij is de anti-spyware van AVG op dit moment zelf het beste op de markt. Helaas vecht het programma nu nog soms met Windows defender.
- Adobe heb ik er ook meteen af gegooid. Werkt ook zeer vertragend. Ik gebruik foxit reader (gratis).
- Volgens mij heb ik ATI als video driver (ook erg vertragend,maar kan vrees ik niet zonder).

- Ik heb momenteel een Medion scanner waar geen vista driver voor is. Medion adviseert Vista aan op hun site. Wat een grap he! Een groot gedeelte van hun eigen hardware kan niet overweg met Vista. Mooi advies is dat. Wat is een digitale monitor?

Groet,

Rob

Een digital monitor is een progje van HP dat in de opstartlijst aangevinkt moet zijn om o.a. de scanknop van de HP-printer te laten werken.
Andere printers ken ik niet, misschien heb jij wel een andere.
Maar om mijn opstartlijst zo klein mogelijk te maken heb ik dit er toch uit weten te krijgen:
ik heb het bestand:WIAACMGR opgespoord in Windows/system32, erop rechtsgeklikt, gekozen voor: aan menu start vastmaken.
Als ik wil scannen, zet ik de printer aan, klik op de scan-icoon in menu start en het feest kan beginnen.:D
BTW Foxit is ook erg goed.
In die opstartlijst heb ik ook Nvidia uitgevinkt en alles bleef normaal werken.
MVG
Lexaldo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan