programma om één file naar een heleboel mappen te kopiëren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
hoi,
ik zou graag een bestand willen kopieren in meerdere mappen , en daarin ineen diepere map.
Het gaat om een pagina die ik op meerdere websites wil hebben, ik het op mijn schijf zelf alle mappen staan die ook op mijn webhosting staan. ik wil één index.php bestand kopiëren naar iedere keer:
domein1.nl/public_html
domein2.nl/public_html
domein3.nl/public_html

waarna ik dan al die mappen in een keer naar mijn server kan kopieren, en niet iedere keer 2 mappen diep hoef te graven, bestand uploaden, terug naar de hoofdmap, weer 2 mappen die enz... weet iemand een programma die dit kan, of dat ik dit met een scriptje simpel kan doen?

Bart

Wat je kan doen zonder extra programma te installeren:

Open de windows zoekfunctie, zoek op alle bestanden of mappen en bij "zoeken in" kies je voor bladeren.

Kies hier de map van je webserver (De root, waar alle mappen instaan). En geef vervolgens de zoekopdracht *.* in. Hierna ga je zoeken en vind hij alle bestanden + mappen.

Sorteer op bestandsmap en alle mappen staan op een rij. Kopieer nu het bestand wat je in alle mappen wilt hebben, selecteer alle bestandsmappen en druk ctrl + v of rechtermuisknop > plakken.

Normaliter staat alles nu in de geselecteerde mappen.

Succes :)

klinkt heel logisch, maar werkt niet helemaal... tot het zoeken en die public_html mappen weergeven lukt idd prachtig, alle public_html mappen staan onder elkaar. Maar als ik ze allemaal selecteer, druk ctrl+v , plaatst hij het in geen een van de mappen. als ik ze allemaal selecteer, en rechtermuisknop doe en dan plakken, plaatst hij het alleen in die ene map waar ik op klikte, terwijl de rest wel geselecteerd blijft, ook plakt hij het níet in 1 map als ik die selecteer en ctrl+v druk, en wel als ik op een map rechts, plakken probeer. Als het dus niet gaat lukken alles in een keer te plakken is dit, "een voor een" in zoekfuntie wel sneller, maar liever natuurlijk in 1 keer... iemand?

Laatst bewerkt:
Kan dat dan niet met het COPY command en een Batch file ??

bv.
copy C:\index.php [adres 1]
copy C:\index.php [adres 2]
copy C:\index.php [adres 3]
enz.

hoe bedoel je? ik kan toch niet zelf direct een command sturen naar mijn server met smartftp? dat wilde ik juist weten hoe dat kan, en dan kan ik toch gewoon zelfde opdrachten geven als ik in command naar ftp kan geven? cd en dan een map enzo?

huh.gif

Nu weet ik ook niet meer precies wat jij bedoeld en denk nu dat het gaat over een externe server en niet een paar mappen ergens op je harde schijf..

Ik bedoel dus, je kan eens proberen of je command line kan gebruiken om deze copier opdracht te geven in plaats van slepen of kopieren - plakken, indien het lukt om via cmd het bestand naar het betreffende adress te kopieren dan kan dat met een batch file het zelfde bestand meermaals naar elke willekeurige plaats kopieren. Door in de batch op elke regel een nieuwe copieer opdracht te geven naar het juiste adres.. (Een batch file is meerdere command opdrachten geven met een kladblok bestand.
:)
http://www.google.nl/search?client=...=nl&q=batch+commands&meta=&btnG=Google+zoeken

Maar (sorry) misschien zit ik er helemaal naast..

edit:
Heb nog nooit met smart ftp gewerkt maar als ik hun mooie tutorials bekijk mag dat toch geen probleem zijn wat jij wil..
http://www.smartftp.com/support/howto/ (upload queue)

Laatst bewerkt:
sorry, had ook in smartftp forum gevraagd of ik daar commands vanuit kladblok kon invoegen, haalde t een beetje door elkaar :P zal proberen die post ervoor te doen , met copy in een .bat...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan