Programma om makkelijk bestanden over te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Momenteel gebruik ik File Share Pro om een select groepje mensen bij mij op de computer bestanden weg te halen, muziek, programmaas. Ik draai er niet om heen, dit was een proggie met een serial weggehaald van een DE sites die ze heeft staan.

Deze mensen hoefden alleen maar in hun browser een IP nummer in te toetsen en ze kwamen via de browser op een "site" terecht waar ze mijn bestanden konden zien.

Echter..de makers hebben deze serials ontdekt en geblokt..en ze hebben een nieuwe versie uitgebracht. Voordeel daarvan is dat je die versie een paar weken kan gebruiken. Uiteraard hoop ik dan weer een nieuwe serial te kunnen vinden, maar ben bang dat dat niet op tijd gaat lukken.

Wie weet er een alternatief zodat diezelfde selecte groep mensen op elk gewenst tijdstip tussen 10.00 en 22.00 bij mij kunnen inloggen, zoeken en downloaden vanaf mijn externe harde schijf.

Is een FTP server wat? Is een programma als Filetopia wat...of is er nog een soort van proggie als File Share Pro???

:thumb:

crazyheels zei:
Momenteel gebruik ik File Share Pro om een select groepje mensen bij mij op de computer bestanden weg te halen, muziek, programmaas. Ik draai er niet om heen, dit was een proggie met een serial weggehaald van een DE sites die ze heeft staan.

Deze mensen hoefden alleen maar in hun browser een IP nummer in te toetsen en ze kwamen via de browser op een "site" terecht waar ze mijn bestanden konden zien.

Echter..de makers hebben deze serials ontdekt en geblokt..en ze hebben een nieuwe versie uitgebracht. Voordeel daarvan is dat je die versie een paar weken kan gebruiken. Uiteraard hoop ik dan weer een nieuwe serial te kunnen vinden, maar ben bang dat dat niet op tijd gaat lukken.

Wie weet er een alternatief zodat diezelfde selecte groep mensen op elk gewenst tijdstip tussen 10.00 en 22.00 bij mij kunnen inloggen, zoeken en downloaden vanaf mijn externe harde schijf.

Is een FTP server wat? Is een programma als Filetopia wat...of is er nog een soort van proggie als File Share Pro???

Franz...

Ken jij dat programma Cerberus....

Wat ik ook probeer...wat ik ook doe, in de firewall van xp, de router, in het programma, ik krijg geen verbinding....

Ja, dat had ik, maar die geeft aan dat ie ergens anders in gebruik zou zijn????

En ik heb gelezen dat ik andere poorten kan toewijzen...het er een paar geprobeerd.

En dat proggie Myfoldershare is heel leuk...maar ik heb te veel bestanden dus mag de basic uitvoering niet gebruiken.

Mmmm, t is weer een K dag.....:thumb:

Helaas, t werkt allemaal niet zoals het zou moeten en ik zou willen

Ik ga toch maar op zoek naar een leuke serial voor het bestaande proggie, die komt heus wel.

Jullie bedankt voor de tips.

Ik ben tot vannacht 2 uur bezig geweest met alternatieven maar kom er gewoon niet uit. Volgens een softwarebouwer ben ik dus te stom, en hij dus te slim, t is een broertje van van Gaal schijnbaar om het te begrijpen.

Daar kon ie wel is gelijk in hebben. Ik ben toch echt niet slecht in mijn engels maar in de engelse handleidingen van deze jongens kom ik niet.

Nu heb ik een alternatief gevonden in de Quick 'n Easy ftp server, dat ding zou moeten doen wat Cerberus doet en dus ook File Share Pro. FSP kon ik redelijk makkelijk configureren, is simpel gewoon maar ook Q n E is een ramp.

Ze hebben het over een poort 21 (als ik deze gebruik wordt ie niet geaccepteerd in XP)
Je mag die poort veranderen, bijv in 2000
Ik heb een router, die ik forward over het ip nummer van de router
Ik gebruik de XP firewall en forward em daar ook in met 2000

Zo werkt het ook met File Share Pro....maar met al die andere servers dus niet.

Ze hebben het over PASV settings...hier begrijp ik helemaal niets van, wat moet ik daar dan mee?

Is er een echte knappe kop die mijn gefrustreerdheid kan weghalen door mij te vertellen wat ik fout doe en het wel goed moet doen.

Kijk eens of je poort 20 en 21 kunt forwarden in je router.
Wat je misschien fout doet: je moet je externe IP instellen bij Passive mode en opgeven welke poorten (een stuk of 10 is wel genoeg) er gebruikt moeten worden voor PASV mode. Ook die poorten moet je forwaren in je router naar de pc met de server.

En als je server op poort 21 draait, moet je zowel 20 als 21 forwarden in je router.

Voorbeeldje: mijn server draait op poort 2000, PASV mag gebruik maken van 2001-2010 en m'n externe IP heb ik ingevuld. En de poorten 2000-2010 worden geforward in m'n router. Op die manier zou het moeten lukken.

PORT werkt vaak niet als je achter een router zit, laat de mensen PASV gebruiken.
bron:
http://tweakers.net/meuktracker/6730

Hai Crash, bedankt voor de moeite die je wilt doen...ik ben heus niet al te stom met computers...maar dit is een issue die me de strot doet uithangen.

En ondanks je woorden begrijp ik het dus nog niet...

Misschien stom om dat hier neer te zetten maar dat is dan jammer maar ik heb 2 internetadressen:

IP van de computer van de host..: 24.xxx.214.148
IP van mijn router : 192.168.0.102

Moet ik dus zowel poort 20 en 21 forwarden in de router??

En in de Firewall? Daar is ie toch al automatich geconfigureerd door het opheffen van de blokkering?

En dus nog meer poorten? Maar welke nummers dan?

Hoe stel ik die Pasv dan in?

Laatst bewerkt:
Haal die eerste IP maar weg of zet op een paar plekken XX neer.;)

In de firewall kun je als het goed is poort 20 en 21 nog los instellen.
Dat van die PASV, zou ik eerlijk gezegd niet weten.:o Ik heb zelf geen router, maar heb wel in m'n firewall apart poort 20 en 21 vrij gegeven. Ik kon ook niet een makkelijke uitleg voor instellingen vinden.:(

In de settings van die ftp server staat de poort op 21, die heb ik forwarded net als poort 20 in de router...

Ik heb het IP adres in de Pasv op default gezet en de poortrange staat tussen 1024 en iets van 65000.

Als ik het goed begrijp dan moet ik dus iets van een stuk of 10 nummers hiervan ook forwarden in mijn router?????

Als iemand dan inlogt met zijn gebruikersnaam en wachtwoord met IP nummer en poortnummer van de FTP server (die 21) dan kiest de router of server een van de 10 nummers en wijst die toe????

Werkt dat zo????

Dus moet ik nu nog die 10 nummers inbrengen in de router? Ook in de firewall???

Waarom allemaal zo moeilijk als het makkelijk kan (zie File Share Pro).

Bijvoorbaat dank voor het antwoord,

groet,

Wat ik zo begrijp moet je een range van 2001-2010 gebruiken en die ook laten forwarden. Ik neem aan dat je het ftp programma volledig toegang hebt gegeven in je firewall.

Ik kreeg in XP Firewall de melding of ik de blokkade die eropstond wilde opheffen!

Zou dat dan genoeg zijn?

Ik zal is proberen om een stuk of wat van die nummers 2001 t/m 2010 te forwarden

Hoe moeten mensen eigenlijk inloggen?

is dat dan met: ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ipnummer:21???
:confused:

Als het goed is gebruiken de mensen jou IP-adres(host adres), die tikken ze in Internet Explorer in de adresbalk. Ze krijgen een popup om de gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Als die goed zijn, komen ze in de map die jij aangegeven hebt.

als ik dat zelf doe, dus dat intik in mijn browser doet ie het niet....nou gebruik ik dus Firefox, zou het daar dan aanliggen?

Hoe kan ik eventueel jou dat IP nummer geven en een gebruikersnaam met wachtwoord zodat we, als jij dat wilt, kunnen uittesten van afstand?

Heb je het ook in Internet Explorer geprobeerd? Ik neem tenminste aan dat die nog wel op je pc gesintalleerd staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan