Programma om overbodige progs in achtergrond te stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommie1

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2008
Ik ben op zoek naar een progje dat de overbodige programmas die in de achtergrond van Windows draaien te stoppen voordat ik ga gamen.
Nu sluit ik via taakbeheer eerst alles handmatig 1 voor 1 af. Dit moet toch sneller kunnen?
Ik gebruik Windows XP sp3.:D

Laatst bewerkt:
Wanneer je ervoor zorgt dat het niet meer opstart, hoef je het ook niet meer af te sluiten
Vink in msconfig>opstarten alle onnodige programma's uit, en je probleem is opgelost.

Ik ben op zoek naar een progje dat de overbodige programmas die in de achtergrond van Windows draaien te stoppen voordat ik ga gamen.
Nu sluit ik via taakbeheer eerst alles handmatig 1 voor 1 af. Dit moet toch sneller kunnen?
Ik gebruik Windows XP sp3.:D

Hoe had je dat precies in gedachten / hoe moet een progje "wéten" welke overbodige programma's afgesloten moeten worden,
- bij de ene game heb je een muis nodig en bij een ander weer niet.
- bij de ene game moet je online kunnen zijn en bij een ander weer niet.

Zo zijn er wel meer dingetjes te noemen. Geen enkel progje kan in de glazen bol kijken en voor jou bepalen wat voor dát spel gesloten kan worden en wat niet.

Een andere optie is het schrijven van één of meerdere batches die je erg snel kunt activeren na de opstart van Windows. In die batchfile kun je dan een X-tal progjes/tools benoemen die je gesloten wil hebben.

Programma om overige progs in achtergrond te stoppen

Inderdaad over die batchfiles (schrijven kan ik die niet) en het uitzetten in Msconfig was mij bekend, maar er schijnen ook progjes te zijn waarin je dat in 1 keer kunt instellen en per game uiteraard kunt aangeven of je een muis , internetaansluiting, joystick e.d. nodig hebt.
Nu moet ik in het taakbeheer tientallen processen afsluiten waarvan ik niet weet wat ze doen.
Misschien nog meer tips van iemand?:thumb:

Je zou natuurlijk ook kunnen vragen aan Helpmij lezers: "Hoe werkt dat dan"(het maken van zo'n batchfile) ?

Ik ga 'm niet voor je maken (kan ik ook niet, omdat ik niet alle progjes ken die jij afgesloten wil hebben) maar ik kan je wel op het spoor zetten:

Klik

Tip: maak het scherm groot en als het filmpje is gestart, gebruik dan de muis om centimeter voor centimeter in jouw tempo de tekst te lezen / scherm stil te zetten.

Ok ga daar eens kijken en proberen of ik wat verder kom.
Had ook eens iets zien langskomen dat Game XP heette maar dat progje kan ik nergens meer terug vinden. Enig idee of dat mogelijk wat is??
In ieder geval bedankt voor zover. Toppie.:D

Ben nu dik 14 dagen verder en heb diverse pogingen gewaagd om zelf zo'n batchfile te maken maar dat is mij nog steeds niet gelukt. Honderden keren meldingen dat ik een punt of comma o.id. ben vergeten of dat het commando niet juist is.
Ik geef het maar op.
Heb verder ook geen respons meer gehad op mijn vraag dus voor mij ook niet echt een help forum op deze manier.
Voor degenene die wel hebben gereageerd in ieder geval mijn dank.
:confused:

Vreemd genoeg moet je de vraag dan als Opgelost kenmerken. Jammer dat het zo tegen zit. Als een batch maken een oplossing zou wezen zou je met korte bestands en mapnamen in de paden kunnen proberen te werken, dus acht voor de punt. Ik heb een programma dat dialoogvensters sluit met behulp van een batch maar dat is bepaald niet snel en er komt een zwart vensters van de prompt in beeld. Dit zou dus echt geen verbetering zijn. Heb je er aan gedacht dat je jezelf aan kunt melden als andere gebruiker? De instellingen kunnen dan geoptimaliseerd zijn voor het gebruik van bepaalde programma's. Zelfs het uiterlijk van Windows kan anders zijn en het spel dat je het liefst speelt zou automatisch kunnen starten.

Ok Alfred 2 daar had ik nog niet aan gedacht. Dat is mogelijk een goede oplossing al is het niet helemaal wat ik bedoel maar ik kan het op die manier natuurlijk wel helemaal naar mijn hand zetten.
Hier heb ik denk ik wel wat aan.
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan