Programma om programma's automatische te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bataaf

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo,

De afgelopen maanden ben ik de hardware business ingerold. Inmiddels heb ik een groot aantal computers gebouwd in korte tijd, en daar gaat veel tijd in zitten.

Ik werk alleen met legale software. Meestal raad ik de mensen aan om via Slim.nl of Surfspot.nl Windows 7 te kopen, om deze vervolgens op hun nieuwe computer te installeren.

Vaak installeer ik naast het besturingssysteem ook nog een aantal programma's, zoals:
  • AVG Free (Naar wens, anders betaalde software)
  • Open Office (Naar wens, anders betaalde software0
  • VLC Player
  • Firefox
  • etc etc etc

Nu gaat in het installeren van deze applicaties vaak een hoop tijd zitten. Tijd is geld en we blijven tenslotte Nederlanders.

Daarom ben ik op zoek naar een programma om verschillende applicaties met een druk (niet te letterlijk nemen) op de knop te installeren. Het maakt mij verder niet uit of dit op CD, DVD of USB is. (USB lijkt me het gemakkelijkst, zodat de programma's ook gemakkelijke een update kunnen krijgen.)

Weet iemand misschien een programma wat dit kan?

Alvast bedankt,

Marc

Ik werk zelf met clones gemaakt met Acronis.
Letterlijk de partitie, zoals jij 'm op installatiepc's wil hebben, clonen (opslaan op bijv. sataschijf).
Vervolgens kun je je hdd met clone erop aansluiten (als 2e hdd) op je nieuwe systeem en een acronis boot cd gebruiken.
D.m.v. 't bootable Acronis programmaatje de clone op de nieuwe hdd zetten.
Je klant zal dan alleen even de licensiecodes moeten invullen en klaar is kees.

Anders kun je ook eens kijken naar een hele simpele oplossing door een cmd (batch) bestand te maken met daarin alle installatie commandos aangevuld met de wenselijke schakelopties om de installatie van de applicatie zonder al teveel muis klikken uit te laten voeren:

http://unattended.msfn.org/unattended.xp/page/list/switch/SESSID=786197397d4fc9fb42c0c7517173eaf6/

bijvoorbeeld (voor de makkelijkheid zeg ik dat e: je usb stick is en noem ik de setup ex.es even zoals de applicatie heet)
Code:
@ECHO OFF
CLS
ECHO Installing Mozilla Firefox
ECHO Please wait...
start /wait e:\Firefox\firefox.exe -ms

ECHO Installing VLC
ECHO Please wait...
start /wait e:\VLC\VLC.exe /s

Voor de pakketten die je wil installeren en die er niet tussen staan (msi en installshield staan er ook tussen en worden veel gebruikt voor instalaties) kun je ook googlen naar "naam unattended"

Allebei bruikbare oplossingen. Bedankt voor het posten. Ik ga ff wat research doen naar de voor mij de beste. Bedankt.:thumb:

Ik sta natuurlijk nog open voor andere ideeën. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan